کد خبر: 589048
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

ادعای رابرت مالی:

ایران صدها معترض مسالمت‌جو را تا ۱۰ سال به زندان محکوم کرده

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در تداوم اظهارات مداخله جویانه واشنگتن درباره جمهوری اسلامی ایران، ادعاهایش درباره بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر ایران را تکرار کرد.

ایران صدها معترض مسالمت‌جو را تا ۱۰ سال به زندان محکوم کرده
کد خبر: 589048
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۰۸:۲۰:۰۰

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در تداوم اظهارات مداخله جویانه واشنگتن درباره جمهوری اسلامی ایران، ادعاهایش درباره بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر ایران را تکرار کرد .

به گزارش ایرنا، رابرت مالی (راب مالی) مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکا سه شنبه شب مدعی شد: دهها ایرانی به دلیل شرکت در اعتراضات در خطر اعدام قرار دارند.

این مقام آمریکایی مدعی شد: بسیاری از آنها می‌گویند برای اعتراف اجباری، تحت شکنجه قرار گرفته‌اند و در دادگاههای انقلاب که اجازه انتخاب وکیل به آنها نمی‌دهند، به جرایم مربوط به امنیت ملی متهم شده‌اند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران عصر دوشنبه به وقت محلی نیز همزمان با تعطیلات کریسمس در آمریکا، مدعی شد از شهریور ماه، ایران صدها معترض مسالمت جو را تا یک دهه (۱۰ سال) زندان محکوم کرده است.

وی با اشاره به اجرای احکام اعدام دو نفر از این بازداشت شدگان مدعی شد که بسیاری هنوز در خطر هستند و هزاران نفر به دلیل اعتراض مسالمت آمیز علیه بدرفتاری حکومت در بازداشت به سر می برند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها