کد خبر: 596689
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۱۲:۱۷:۰۴
| |

فوآد اوکتای، معاون اول رئیس جمهور ترکیه:

۱۴۵ هزار بنا و ساختمان مستقل در زلزله ترکیه کاملا تخریب شده

معاون اول رئیس‌جمهور ترکیه از آغاز روند قضایی در خصوص مجریان و احداث کنندگان ساختمان‌های تخریب شده در مناطق زلزله زده این کشور خبر داد و گفت: قرار بازداشت برای ۱۱۳ پیمانکار و سازنده ساختمان در مناطق زلزله زده صادر شده است.

۱۴۵ هزار بنا و ساختمان مستقل در زلزله ترکیه کاملا تخریب شده
کد خبر: 596689
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۱۲:۱۷:۰۴

فوآد اوکتای، معاون اول رئیس جمهور ترکیه از آغاز روند قضایی در خصوص مجریان و احداث کنندگان ساختمان‌های تخریب شده در مناطق زلزله زده این کشور خبر داد و گفت: قرار بازداشت برای ۱۱۳ پیمانکار و سازنده ساختمان در مناطق زلزله زده صادر شده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه تلویزیونی تی.آر.تی.خبر ترکیه، «فوآد اوکتای» اعلام کرد که اداره رسیدگی به جرایم زلزله وزارت دادگستری ترکیه تاکنون ۱۳۱ نفر را به ظن کوتاهی در انجام مسئولیت قانونی و فنی در احداث ساختمان در مناطق زلزله زده ۱۰ استان جنوبی این کشور شناسایی کرده و چند نفر از آنها نیز دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: این موضوع با حساسیت بالا تا رسیدن به نتیجه قطعی پیگیری می‌شود، مراحل قضایی لازم در خصوص بناهایی که خسارت سنگینی دیده‌اند، طی خواهد شد و مجریان، احداث کنندگان و پیمانکاران ساختمان‌هایی که باعث مرگ و میر و جراحات شهروندان شده‌اند، مجازات می شوند.

معاون اول رئیس جمهور ترکیه با اشاره به آغاز عملیات برآورد خسارت ساختمان‌ها با مشارکت ۶ هزار نیروی متخصص در ۱۰ استان زلزله زده ترکیه اضافه کرد: تخریب ساختمان‌هایی که خطرآفرین باشد، با نظر کارشناسان و پس از ثبت و ضبط میزان دقیق خسارت وارده انجام خواهد شد و جلوی تخریب ساختمان‌های که ممکن است، با هدف از بین بردن آثار فاجعه انجام شود، گرفته شده است.

به گزارش تی.آر.تی.خبر، وزیر شهرسازی، محیط زیست و تغییرات اقلیم ترکیه نیز اعلام کرد که حدود ۱۴۵ هزار بنا و ساختمان مستقل و چند طبقه در جریان زلزله هفته گذشته در ۱۰ استان جنوبی این کشور به طور کامل تخریب شده و یا با خسارت سنگین، غیرقابل استفاده شده است.

«مورات کوروم» همچنین از وارد آمدن خسارت جزئی به حدود ۸۵۳ هزار بنا و ساختمان دیگر در مناطق زلزله زده ترکیه خبر داد و گفت: اقامت در این ساختمان‌ها که آسیب جزئی دیده، منعی ندارد ولی نیازمند عملیات ترمیم و بازسازی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها