کد خبر: 594971
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ۱۱:۵۰:۵۱
| |

وعده و وعید اردوغان برای انتخابات؛ ترکیه را قدرت جهانی می‌کنم

اردوغان در یک گفت‌وگو به آنچه «قرن ترکیه» خواند اشاره کرد و گفت نام دوره‌ای است که در آن ترکیه با قدرت و تجارب گذشته به یکی از مهمترین کشورهای جهان تبدیل خواهد شد.

وعده و وعید اردوغان برای انتخابات؛ ترکیه را قدرت جهانی می‌کنم
کد خبر: 594971
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ۱۱:۵۰:۵۱

اردوغان تاکید کرد که هیچ مانعی برای نامزدی مجددش در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد و این اقدام مطابق قوانین و قانون اساسی ترکیه است.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، اردوغان در مصاحبه ای با شبکه های دولتی «تی آر تی» ترکیه گفت که مردم او را به عنوان اولین رئیس جمهور نظام ریاستی انتخاب کردند و «به این ترتیب اولین دوره ریاست جمهوری را به پایان رساندیم».

وی افزود: «اگر با دستاوردها و خدماتتان در برابر مردمتان قرار نگیرید، به هیچ وجه قدر شما را نخواهند دانست و مردم می بینند که آنچه در بیست سال گذشته انجام دادیم، دستاورد بسیار واضحی است».

اردوغان تصریح کرد که آنها می توانند با کسی حرکت کنند که به ارزش هایی که ائتلاف مردمی بر پایه آنها استوار است، احترام می گذارد.

ائتلاف مردمی از حزب عدالت و توسعه حاکم و جنبش ملی ۲۰ فوریه ۲۰۱۸ برای حضور در انتخابات سراسری تشکیل شد و در حال حاضر حزب وحدت کبیر نیز در آن عضویت دارد.

رئیس جمهور ترکیه بیان کرد که جنجال های امکان نامزدی یا عدم امکان نامزدی اش برای انتخابات ریاست جمهوری که مخالفان مطرح می کنند، هیچ سودی ندارد.

اردوغان در ادامه این مصاحبه به آنچه «قرن ترکیه» خواند اشاره کرد و گفت نام دوره ای است که در آن ترکیه با قدرت و تجارب گذشته به یکی از مهمترین کشورهای جهان تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد که قرن ترکیه یک چشم انداز است و آنها از طریق آن گام های بیشتری برخواهند داشت و تاکید کرد که در دوره گذشته بیست ساله موفقیت های بزرگی کسب کرده اند و موانع بزرگی را پشت سر گذاشته اند.

اردوغان تاکید کرد که آنها ترکیه را از طریق سرمایه گذاری های زیرساختی عظیم، برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی آماده کردند و در این باره گفت که کشورش «بزرگتر از مرزهایش است و ما اکنون یک قدرت تاثیرگذار منطقه ای هستیم و هدف کنونی ما این است که به یک قدرت جهانی تبدیل شویم».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها