رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه:

انتخابات زود هنگام نداریم / روابط ترکیه و اسرائیل برای ثبات و امنیت منطقه ما حیاتی است

رئیس جمهور ترکیه احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و پارلمانی در این کشور را در بحبوحه سقوط بی‌سابقه نرخ لیر ترکیه به شدت رد کرد.

انتخابات زود هنگام نداریم / روابط ترکیه و اسرائیل برای ثبات و امنیت منطقه ما حیاتی است
کد خبر: 528163
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۲ ۰۸:۳۷:۳۳

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جلسه فراکسیون پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: اعلام می کنم که انتخابات در ژوئن 2023 برگزار می‌شود. انتخابات زودهنگام برگزار نخواهد شد. من به این موضوع پایان می دهم.

به گزارش ایسنا به نقل از تاس، به گفته اردوغان، مقامات کشور "می دانند که چه می‌کنند و به کجا می‌روند."

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما اعلام کرده‌ایم که نه با نرخ بهره و نه با تورم به مردم خود فشار نمی‌آوریم و برای این مبارزه می‌کنیم. ما در آستانه پیشرفت هستیم و به نتایجی که می خواهیم دست خواهیم یافت.

وی همچنین گفت که ترکیه یهودی ستیزی را جنایت علیه بشریت و جنایتی مانند اسلام هراسی می‌داند.

رجب طیب اردوغان در پذیرایی از اعضای جامعه یهودی ترکیه و اتحاد خاخام‌ها در کشورهای اسلامی (ARIS) گفت: همانطور که اسلام هراسی را جنایت علیه بشریت می‌دانیم، یهودی ستیزی را نیز جنایت علیه بشریت می‌دانیم.

اردوغان گفت: من هیچ رویکردی را که مردم را به دلیل مذهب یا منشأ قومی به حاشیه بکشاند، نمی پذیرم.

وی تاکید کرد: ما باید در مبارزه با اسلام هراسی، یهودی ستیزی و بیگانه هراسی به ویژه در کشورهای غربی همبستگی داشته باشیم. 

اردوغان با تاکید بر اهمیت تقویت فضای صلح و ثبات در خاورمیانه گفت: بزرگترین آرزوی ترکیه خاورمیانه‌ای است که جوامعی از مذاهب، زبان‌ها و قومیت‌های مختلف در صلح در کنار هم زندگی کنند.

وی افزود: هشدارهای ترکیه به دولت اسرائیل در این جهت است که اطمینان حاصل شود مسائل از طریق چشم انداز صلح و ثبات بلندمدت در خاورمیانه بررسی می شود.

اردوغان با اشاره به روابط ترکیه و اسرائیل گفت که علیرغم اختلاف نظرها در مورد فلسطین، روابط با اسرائیل در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری به شیوه خود در حال پیشرفت است. نگرش سازنده اسرائیل در چارچوب تلاش‌های صلح بدون شک به روند عادی سازی کمک خواهد کرد. روابط ترکیه و اسرائیل برای ثبات و امنیت منطقه ما حیاتی است. گام‌هایی که باید در مورد مسئله فلسطین، به‌ویژه درباره بیت‌المقدس برداشته شود، به امنیت و ثبات نه تنها فلسطینی‌ها، بلکه اسرائیل کمک خواهد کرد. در این راستا من به گفتگوی مجدد با اسحاق هرتزوگ و نفتالی بنت، رئیس و نخست وزیر اسرائیل اهمیت زیادی می‌دهم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها