کد خبر: 593711
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۸:۲۲:۱۵
| |

کنعانی:

انتظار می‌رود مقامات عراق نام صحیح «خلیج فارس» را استفاده کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس از سوی نخست وزیر عراق گفت: انتظار می‌رود مقامات عراق نام صحیح «خلیج فارس» را استفاده کنند.

انتظار می‌رود مقامات عراق نام صحیح «خلیج فارس» را استفاده کنند
کد خبر: 593711
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۸:۲۲:۱۵

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) ششم بهمن ماه اقدام مسؤولان رسمی عراق در استفاده از نامی ساختگی برای خلیج فارس را مغایر با اصل حسن همجواری و مناسبات دوستانه دو کشور خواند و خواستار تصحیح این روند شد.

به گزارش فارس،  اخیرا محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در مصاحبه‌ای باز هم همان نام جعلی را به زبان آورد. در همین خصوص ناصر کنعانی از اعتراض سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد خبر داد. 

وی در این باره توضیحاتی داد که بخش‌هایی از صحبت‌های او را می‌خوانید:

*اداره کل حقوقی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با ارسال یادداشت رسمی، این اقدام عراق را غیر قابل قبول دانسته و‌ خواستار احترام عراق به نام‌های بین‌المللی شده است.

*انتظار می‌رود مقامات مسؤول عراق در به کارگیری نام صحیح برای این پهنه آبی که مورد تأکید سازمان ملل متحد قرار دارد، توجه لازم را معمول دارند، نام خلیج فارس طی هزاران سال در اسناد، نقشه‌ها، سفرنامه‌ها و متون کهن به همین نام بوده و خلق کلمات بی اساس، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد.

*برای جلب دوستی دیگران نباید از سرمایه غنی همبستگی تاریخی کشورهای منطقه هزینه کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها