کد خبر: 593692
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۷:۰۷:۱۸
| |

المانیتور گزارش داد:

تحریم تاثیری در «تغییر رفتار» ایران نداشته

ایالات متحده تاکنون 9 دور تحریم علیه ایران صادر کرده است، اما پرایس اعتراف می کند که اثبات اینکه آیا تشدید تحریم‌ها اثر مورد نظر خود را دارد یا خیر، دشوار است.

تحریم تاثیری در «تغییر رفتار» ایران نداشته
کد خبر: 593692
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۷:۰۷:۱۸

سایت المانیتور در گزارشی به بررسی تاثیر تحریم های جدید ایالات متحده بر جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

به گزارش اعتمادآنلاین در بخش هایی از این گزارش آمده است:

در حالی که دولت‌های غربی به تحریم‌ها علیه ایران به دلیل سرکوب اعتراضات ادامه می‌دهند، نشانه‌های کمی وجود دارد که رهبران این کشور عقب‌نشینی کنند. روز دوشنبه، وزارت خزانه‌داری آمریکا 10 فرد ایرانی و آن‌چه را که  یک صندوق پولی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کرده به لیست تحریم های قبلی خود علیه ایران اضافه کرد. در میان افرادی که در لیست سیاه قرار گرفتند، دو فرمانده سپاه بودند که بنا بر ادعای برخی گزارش‌ها، نیروهایشان با استفاده از مسلسل و سلاح‌های سنگین به معترضان در شهر جوانرود شلیک کردند. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه به المانیتور گفت: «اگر ایران به این نقض حقوق بشر ادامه دهد، ما به اعمال فشار بیشتر بر ایران ادامه خواهیم داد.» ایالات متحده تاکنون 9 دور تحریم علیه ایران صادر کرده است، اما پرایس اعتراف می کند که اثبات اینکه آیا تشدید تحریم‌ها اثر مورد نظر خود را دارد یا خیر، دشوار است.

تحریم‌ها عمدتاً نمادین هستند، زیرا بعید است که افراد تحریم شده از سوی ایالات متحده دارای دارایی‌های مالی در ایالات متحده باشند یا قصد سفر به آنجا را داشته باشند. اما هنری روم، کارشناس ارشد موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک، ادعا می کند که جنبه نمادین این تحریم ها هم از نظر حقوق بشری مهم هستند: «نشان دادن اینکه ایالات متحده می تواند به عمق این سازمان های امنیتی و نظامی در ایران نفوذ کند و نام افراد را برای بررسی دقیق بیرون بکشد، بی فایده نیست. »

آخرین تحریم‌های آمریکا با اتحادیه اروپا و بریتانیا هماهنگ شده بود که روز دوشنبه گذشته تحریم‌هایی را علیه برخی افراد حقیقی و حقوقی و نهادها در جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند.

بیژن احمدی، مدیر اجرایی موسسه صلح و دیپلماسی مستقر در تورنتو، می گوید که راه‌های دیگری برای اعمال فشار دیپلماتیک بر جمهوری اسلامی ایران توسط غرب وجود دارد : «این راهبرد می‌تواند شامل لغو روادید ورود، تحصیل و تجاری برای اعضای خانواده مقامات ایرانی و کسانی که منافع تجاری در ساختار حاکمیتی ایران دارند، حذف نمایندگان جمهوری اسلامی از مجامع چندجانبه و اخراج همزمان دیپلمات‌های ایرانی از پایتخت‌ها باشد».

به گزارش المانیتور، یک گروه دو حزبی از قانونگذاران دموکرات و جمهوری خواه بر دولت جو بایدن فشار می آورند تا برای اعضای خانواده مقامات ایرانی مرتبط با خشونت های اخیر در ایران ، ممنوعیت صدور روادید اعمال کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها