لاوروف:

آمریکا و کشورهای غربی به اوکراین گفته بودند برای مذاکره با روسیه زود است

وزیر امورخارجه روسیه با اشاره به تمایل مسکو به مذاکره با کی‌یف در ماه‌های نخست جنگ با اوکراین، مدعی شد؛ آمریکا و برخی کشورهای غربی از پایان یافتن این جنگ جلوگیری کردند.

آمریکا و کشورهای غربی به اوکراین گفته بودند برای مذاکره با روسیه زود است
کد خبر: 593119
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۹:۳۵:۴۱

سرگئی لاوروفدر سفر به پرتوریا در گفتگو با نالدی پاندور همتای آفریقای جنوبی خود گفت؛ کشورهای غربی، کی یف را از گفتگو با مسکو بازداشته اند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، لاوروف همچنین افزود: همه آگاهی دارند که ما از پیشنهاد اوکراین برای مذاکره در اوایل عملیات ویژه نظامی حمایت کرده بودیم و هیئت های نمایندگی دو طرف تا پایان مارس درباره اصول پایان این منازعه، به توافق دست یافته بودند.

وی ادامه داد: این موضوع هم آشکارا انتشار یافته که همکاران آمریکائی، بریتانیایی و برخی کشورهای اروپایی به اوکراین گفته بودند که دستیابی به توافق با مسکو بسیار زود است و به همین علت، ترتیباتی که تقریبا در باره آنها توافق شده بود، هیچگاه توسط حکومت کی یف بررسی نشد.

پرتوریا مهم ترین کشور آفریقایی است که با در پیش گرفتن موضع بی طرفی در این جنگ، با وجود نارضایتی واشنگتن و دیگر هم پیمانان غربی اش، از محکوم کردن حمله روسیه خودداری کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها