کد خبر: 591876
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۱۵:۲۱:۲۶
| |

اتحادیه اروپا خبر داد: مذاکرات احیای برجام همچنان ادامه دارد

سخنگوی اتحادیه اروپا گفته برجام در این مرحله نمرده است بلکه ما در مرحله‌ای هستیم که مذاکرات متوقف شده است.

اتحادیه اروپا خبر داد: مذاکرات احیای برجام همچنان ادامه دارد
کد خبر: 591876
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۱۵:۲۱:۲۶

«پیتر استانو» یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا با تأکید بر این که توافق هسته‌ای ایران پابرجا است، گفت که مذاکرات درباره برجام همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی با تأکید بر این که اتحادیه اروپا روز دوشنبه نشستی را برگزار می‌کند گفت که ایران نیز در دستورکار نشست اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.

استانو در پاسخ به سؤالی در خصوص روند پیشرفت مذاکرات درباره برجام گفت: «برجام در این مرحله نمرده است بلکه ما در مرحله‌ای هستیم که مذاکرات متوقف شده است.هدف اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، از بین بردن بن‌بست به وجود آمده در مذاکرات است اما شرایط چندان ساده نیست».

سخنگوی اتحادیه اروپا با این حال ادامه داد: «ما به تعاملات خود ادامه می‌دهیم و نماینده عالی اتحادیه اروپا به تعاملات و ارتباطات مداوم با وزیر خارجه ایران و دیگر اعضای برجام ادامه می‌دهد تا بتوانیم رو به جلو حرکت کنیم و به یک جواب قاطع دست یابیم اما در این مرحله برجام هنوز نمرده است بلکه متوقف شده است».

استانو با اشاره به این موارد ادامه داد که تحولات اخیر در ایران، مذاکرات درباره برجام را پیچیده کرده است اما نماینده عالی اتحادیه اروپا همچنان به تعاملات خود با مقام‌های ایران و دیگر اعضای برجام ادامه می‌دهد تا بررسی کند که آیا امکان پیشرفت در مذاکرات وجود دارد یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها