کد خبر: 590934
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۱:۱۷:۱۲
| |

اعضای کنگره خواستار اخراج بولسونارو از فلوریدا شدند

پس از هجوم طرفداران رئیس‌جمهوری سابق برزیل به ساختمان‌های دولتی در پایتخت این کشور، اعضای دموکراتیک کنگره آمریکا از کاخ سفید و مقامات خواستند تا ژائیر بولسونارو را که از ماه دسامبر وارد فلوریدا شده، بیرون کنند.

اعضای کنگره خواستار اخراج بولسونارو از فلوریدا شدند
کد خبر: 590934
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۱:۱۷:۱۲

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری پیشین برزیل از دسامبر سال گذشته به دنبال خروج از برزیل و امتناع از شرکت در مراسم انتقال قدرت به لوئیس ایناسیو لولا داسیلو، رئیس جمهوری جدید این کشور، در شهر اورلاندو ایالت فلوریدای آمریکا زندگی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، خوآکین کاسترو، نماینده دموکرات آمریکا از ایالت تگزاس در جریان گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان از کاخ سفید و مقامات محلی در فلوریدا خواست تا پس فرستادن بولیونارو "خطرناک" به برزیل را در نظر بگیرند.

کاسترو ضمن توصیف بولسونارو به عنوان "یک فرد خودکامه که از استراتژی‌های دونالد ترامپ" برای ترغیب "تروریست‌های داخلی به منظور پس گرفتن دولت" استفاده کرده، گفت: بولسونارو باید به برزیل پس فرستاده شود.

در همین حال اخباری از بستری شدن بولسونارو در بیمارستانی در آمریکا منتشر شده است. روزنامه برزیلی او گلوبو از بستری شدن ژائیر بولسونارو به دلیل درد شکم در بیمارستانی در ایالات متحده خبر داد. به نوشته این نشریه، بولسونارو در بیمارستانی در اورلاندو فلوریدا بستری است.

این اظهارات خوآکین کاسترو دموکرات علیه بولسونارو پس از آن مطرح شد که هزاران تن از طرفداران بولسونارو روز یکشنبه در پایتخت برزیل دست به راهپیمایی زده و مدعی شدند که در انتخابات ریاست جمهوری اکتبر ۲۰۲۲ تقلب شده است. معترضان که تاکید داشتند در بسیاری از حوزه‌های رای‌گیری تخلفاتی صورت گرفته، به ساختمان‌های کنگره، دیوان عالی و دفتر ریاست جمهوری هجوم برده و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

بولسونارو مرتبا هرگونه مشارکت در این ناآرامی‌ها را رد کرده و تاکید دارد که وی تنها از اعتراضات صلح‌آمیز که "بخشی از دموکراسی" هستند، حمایت می‌کند.

لولا داسیلو بارها بولسونارو را به عنوان "طرفدار نسل‌کشی" توصیف کرده، در حالی که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور وی را با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مقایسه کرده‌اند.

خوآکین کاسترو ضمن اشاره به اینکه اعتراضات روز یکشنبه در برزیل یادآور شورش‌های شش ژانویه ۲۰۲۰ به ساختمان کنگره آمریکا بود، گفت: بولسونارو اساسا از استراتژی ترامپ برای ترغیب تروریست‌های داخلی برای پس گرفتن قدرت استفاده کرد.

الکساندریا اوکاسیو-کورتز، نماینده نیویورک هم در توییتی نوشت، اعتراضات برزیل همان "جنبش‌های فاشیستی" بودند که ترامپ در زمان امتناع از قبول شکست در برابر بایدن، سازماندهی کرد.    

دیدگاه‌های مشابه دیگری هم از سوی مارک تاکانو، نماینده کالیفرنیا و ایلهان عمر، نماینده مینه‌سوتا مطرح شده است. این دو نماینده این شورش‌ها را "حمله‌ای به دموکراسی" خوانده بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها