کد خبر: 589847
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۰:۵۴:۱۶
| |

جمهوری‌خواهان درباره رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به اختلاف خوردند

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا که با پیروزی در انتخابات میاندوره‌ای سال گذشته اکثریت را در دست گرفتند، امروز (سه‌شنبه) باید رئیس مجلس نمایندگان را تعیین کنند، اما زمزمه‌هایی از اختلاف‌نظر بین اعضای این حزب به گوش می‌رسد.

جمهوری‌خواهان درباره رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به اختلاف خوردند
کد خبر: 589847
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۰:۵۴:۱۶

کوین مک‌کارتی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گزینه اصلی ریاست این مجلس است، اما برخی از نمایندگان تندرو با مواضع نسبتاً اعتدال‌گرایانه او مخالف بوده و اعلام کرده‌اند که در رای‌گیری امروز به این نماینده ایالت کالیفرنیا رای نخواهند داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بحث درباره ریاست مجلس نمایندگان در حالی در جریان است که جمهوری‌خواهان به رغم پیروزی در انتخابات میاندوره‌ای نوامبر ۲۰۲۲، عملکرد ضعیفی نسبت به پیشبینی‌ها داشته و نتوانستند با اکثریت قاطع، کنترل مجلس نمایندگان را به دست گیرند.

گروهی از جمهوری‌خواه‌های تندرو بر این باورند که مک‌کارتی آنطور که باید عمیقاً درگیر رقابت‌های حزبی با دموکرات‌ها نیست، رقابتی که از دوران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا شدت گرفته است. آن‌ها به دلیل مواضع نه چندان تهاجمی مک‌کارتی علیه حزب دموکرات - در مسائلی از جمله بودجه، دفاعی و امنیتی - او را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

باب گود یکی از نمایندگان جمهوری‌خواهی است که از قبل گفته به مک‌کارتی رای نخواهد داد.

او دوشنبه گفت: من به کوین مک‌کارتی رای نخواهم داد. او خودش یک مشکل است، نه یک راه حل.  نشانه‌ای هم از اینکه او قصد تغییر رویه داشته باشد، نمی‌بینم.

جمهوری‌خواهان که با نتیجه ۲۲۲-۲۱۳ کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند، برای ریاست مک‌کارتی به ۲۱۸ رای نیاز دارند. مک‌کارتی تنها می‌تواند حمایت ۴ تن از هم‌ حزبی‌هایش را از دست دهد.

احتمال اینکه نمایندگان حزب دموکرات به مک‌کارتی رای دهند، بسیار پایین است و همزمان، بعضی از جمهوری‌خوهان گفته‌اند که اگر تندروها به مخالفت خود پایان ندهند، سراغ گزینه‌ دیگری از حزب جمهوری‌خواه خواهند رفت. این هم احتمال ریزش آرای مک‌کارتی را تشدید می‌کند.

با این حال، شخص مک‌کارتی امیدوار است و دوشنبه در ساختمان کنگره به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم فردا روز خوبی خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها