کد خبر: 590348
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۸:۱۰:۰۶
| |

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از عدم حمایت ایران از حق تحصیل زنان افغانستان؛

مسئولان حتی در حد توصیه هم به طالبان تذکر نداده‌اند!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: انتظار بود مسئولان آشکارا اقدام ظالمانه طالبان در محروم کردن زنان از تحصیل و کار را محکوم کنند و از حکومت خودخوانده‌ موکداً بخواهند این حکم ظالمانه را لغو نماید. متاسفانه تاکنون چنین اقدامی حتی به صورت توصیه هم از مسئولین شنیده نشده است.

مسئولان حتی در حد توصیه هم به طالبان تذکر نداده‌اند!
کد خبر: 590348
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۸:۱۰:۰۶

روزنامه جمهوری اسلامی از انفعال مسئولان در برابر اقدام ظالمانه طالبان در محروم کردن زنان از تحصیل و کار انتقاد کرده و خواستار حمایت از مردم مظلوم افغانستان در برابر طالبان شده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، تازه‌ترین رویدادی که در بخشی از جهان اسلام به عنوان یک ظلم فاحش در جریان است، محروم نمودن دختران و زنان افغانستان از تحصیل و کار است. گروه خشن و متحجر طالبان، به دختران و زنان افغانستان تکلیف کرده که در خانه بمانند و آنها را از تمام حقوق اجتماعی محروم کرده است. انتظار این بود که مسئولان نظام جمهوری اسلامی براساس وظیفه قانونی که قانون اساسی برعهده آنها گذاشته و همینطور تکلیف شرعی که دین اسلام متوجه آنها کرده، آشکارا این اقدام ظالمانه طالبان را محکوم کنند و از حکومت خودخوانده‌ای که مردم افغانستان را زیر سلطه خود دارد موکداً بخواهند این حکم ظالمانه را لغو نماید و حقوق قطعی زنان را به رسمیت بشناسد. متاسفانه تاکنون چنین اقدامی حتی به صورت توصیه هم از مسئولین نظام جمهوری اسلامی شنیده و دیده نشده است.

در ادامه این مطلب تاکید شده است: مسئولان نظام جمهوری اسلامی، امکانات و اهرم‌هائی در دست دارند که با استفاده از آنها می‌توانند به حمایت از مردم مظلوم افغانستان اعم از سنی و شیعه اقدام کنند و از طرق مسالمت ‌آمیز مانع تضییع حقوق اسلامی – انسانی آنها شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها