کد خبر: 589753
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۳:۴۵:۰۰
| |

طالبان فوتبال را هم ممنوع کرد!

ورزش بزکشی و فوتبال از سوی مسوولین ارشات و دعوت گروه طالبان در تخار افغانستان ممنوع شد.

طالبان فوتبال را هم ممنوع کرد!
کد خبر: 589753
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۳:۴۵:۰۰

آمریت ارشاد  و دعوت گروه طالبان در شهرستان دشت قلعه استان تخار ورزش بزکشی و و فوتبال را در این شهرستان ممنوع اعلام کردند.

  صفحه فیسبوک فدراسیون بزکشی شهرستان دشت قلعه استان تخار نوشته است که ورزش بزکشی و فوتبال از سوی مسوولین ارشات و دعوت گروه طالبان در این شهرستان ممنوع شده است.

به نقل از منابع محلی، طالبان ورزش بزکشی و فوتبال را تحریک آمیز خوانده اند و برگزاری مسابقات را ممنوع اعلام کردند.

باشنده‌گان شهرستان دشت قلعه گفتند آمریت ارشاد و دعوت طالبان در شهرستان دشت قلعه به مربیان و چاپندازان گوشزده کرده اند که تا امر ثانی اجازه برگزاری مسابقات فوتبال و و بزکشی را در این شهرستان ندارند.

گفته می‌شود که ریاست ارشاد طالبان همچنان  به مربیان ورزش‌های پرورش اندام و پهلوانی نیز دستور داده اند که در هنگام ورزش  نباید  موسیقی پخش نمایند.

این در حالی است که ورزش بزکشی و فوتبال از قدیم الایام  در افغانستان رواج داشته و همچنان  ورزشکاران این بخش‌ها دستاورد و مدال های نیز از خارج به  افغانستان آورده اند.

گروه طالبان پس از مسلط شدن شان در افغانسان قوانین سخت گیرانه‌ی را علیه رسم و رواج ها، حقوق زنان، آزادی های فردی و اجتماعی  مردم افغانستان اعمال کرده اند.

ممنوعیت های فردی و اجتماعی از سوی طالبان بارها از  طرف جامعه جهانی و نهاد های حقوق بشری محکوم شده، آنها از طالبان خواسته اند تا به آزادی های حقوق بشری و زنان احترام بگذارند، اما گروه طالبان هیچ توجه‌ی به آن نکرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها