صندلی ریاست مجلس آمریکا همچنان خالی؛ جمهوری‌خواهان مخالف رای مثبت نمی‌دهند

مک کارتی رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان در شش دور رای گیری نتوانست آرای لازم را کسب کند زیرا گروهی متشکل از ۲۰ جمهوریخواه تندرو با ریاست وی مخالفت‌اند و سیاست‌های او را خیلی نزدیک به ترامپ نمی‌دانند.

صندلی ریاست مجلس آمریکا همچنان خالی؛ جمهوری‌خواهان مخالف رای مثبت نمی‌دهند
کد خبر: 590232
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۲۱:۱۸:۱۴

طبق قوانین آمریکا کنگره ایالات متحده تا زمانی که رئیس مجلس نمایندگان انتخاب نشود، نمی‌تواند فعالیت خود را آغاز کند اما دو دستگی در بین نمایندگان جمهوری‌خواه باعث شده که همچنان تکلیف صندلی ریاست مجلس آمریکا مشخص نشود. 

به گزارش ایرنا، کوین مک کارتی رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان در شش دور رای گیری نتوانست آرای لازم را کسب کند زیرا گروهی متشکل از ۲۰ جمهوریخواه تندرو با ریاست وی مخالفت‌اند و سیاست‌های او را خیلی نزدیک به ترامپ نمی‌دانند و معتقدند وی به دنبال مقابله با سیاست های دولت جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا نخواهد بود.

مک کارتی قصد دارد امروز پنج‌شنبه به وقت محلی بار دیگر برای پست ریاست این مجلس نامزد شود.

ترنت کلی، نماینده جمهوریخواه به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ۲۰ نفر وجود دارند که می‌خواهند ۲۰۱ نماینده بدون قید و شرط تسلیم آنها شوند. من تسلیم نمی شوم.

۱۷ نماینده دیگر جمهوریخواه نیز از این بن بست ابراز ناراحتی کرده اند. جان جیمز یک نماینده جمهوریخواه دیگر اعلام کرده که این ۲۰ نماینده " با ایجاد ترس، حکومت" می کنند.

مک کارتی به ۲۱۸ رای نیاز دارد تا بتواند به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شود. رئیس مجلس نمایندگان، پس از کاخ سفید، دومین پست دولتی قدرتمند در آمریکا محسوب می‌شود.

رالف نورمن، نماینده جمهوریخوا که شش بار به مک کارتی رای منفی داده است، گفت: آیا او برای ما می جنگد؟ آیا او مایل است دولت را تعطیل کند؟ سابقه او اینگونه نبوده است.

آخرین باری که مجلس نمایندگان آمریکا در نخستین رای گیری نتوانست یک رئیس را انتخاب کند، سال ۱۹۲۳ بود. در آن زمان، رئیس مجلس نمایندگان بعد از ۹ بار رای گیری انتخاب شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها