بیزنس اینسایدر گزارش داد:

وقتی کارکنان سیا قصد خودکشی سیاسی داشتند

کارکنان سیا تهدید کرده بودند که اگر دونالد ترامپ، رئیس وقت سیا را اخراج کند، دسته‌جمعی استعفا می‌دهند.

وقتی کارکنان سیا قصد خودکشی سیاسی داشتند
کد خبر: 589717
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۴:۱۵:۰۷

مدیر ارتباطات سابق کاخ سفید به کمیته تحقیقات شورش کنگره آمریکا گفته بود، کارکنان سیا قصد "خودکشی" سیاسی داشتند و اعلام کرده بودند که اگر دونالد ترامپ رئیس وقت سیا را اخراج کند، دسته‌جمعی استعفا می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از بیزنس اینسایدر، طبق گزارش‌های منتشر شده از این کمیته در اواخر ماه دسامبر، «آلیسا گریفین» مدیر ارتباطات سابق کاخ سفید در زمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت که این تهدیدهای دسته‌جمعی مبنی بر استعفا، ترامپ را از جایگزین کردن جینا هاسپل، رئیس وقت سیا با کش پاتل، عضو ارشد سابق شورای امنیت ملی آمریکا و از "وفاداران" خود ترامپ بازداشت.

گریفین که در آوریل ۲۰۲۲ شهادت داد، گفت: من نکته‌ای را با شما به اشتراک خواهم گذاشت که خودم قادر به تایید آن نیستم اما ارزشش را دارد تا نگاهی به آن داشته باشیم. به من گفته شد که آن‌ها سعی داشتند تا جینا هاسپل را اخراج کنند و به جایش کش پاتل را قرار دهند.

وی در ادامه افزود: اما جینا که شخص بسیار زرنگ و فوق‌العاده‌ای است، پیش از صحبت‌های من درخصوص "خودکشی" دسته‌جمعی، "استعفا" ،این موضوع را خود به درستی مطرح کرده بود. کارکنان سیا گفته بودند که اگر ترامپ رئیس وقت سازمان سیا را اخراج کند، همه با هم استعفا خواهند داد.

پیش از آنکه دوناد ترامپ، جینا هاسپل را در سال ۲۰۱۸ به عنوان رئیس سیا انتخاب کند – اولین زنی که چنین مقامی را کسب کرد – برای ۳۳ سال به عنوان افسر اطلاعاتی سیا فعالیت می‌کرد.

آکسیوس سال گذشته میلادی گزارش داد که ترامپ می‌خواست پاتل را ابتدا به عنوان معاون هاسپل قرار دهد و سپس هاسپل را اخراج کند تا پاتل جای او ریاست کند.

طبق گفته‌های گریفین، کاخ سفید رئیس سیا را اخراج کرد اما فورا او را بازگرداند. وی به کمیته منتخب ششم ژانویه در مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد شورش کنگره تحقیقات کرد، گفت: آن‌ها توانستند این حکم را متوقف کنند اما گویا پاتل به مدت ۱۴ دقیقه رئیس سازمان سیا بود.

اما این درحالیست که هیچ مدرک و شواهدی درخصوص جایگزینی پاتل و حتی ریاستش به مدت ۱۴ دقیقه وجود ندارد. هاسپل تا زمانی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وارد کاخ سفید شد، در پست خود باقی ماند و در نهایت ویلیام برنز در دولت بایدن به عنوان رئیس سیا انتخاب شد و همچنان در این پست است.

دونالد ترامپ که در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در برابر جو بایدن شکست خورد، در ششم ژانویه ۲۰۲۱ از هوادارانش خواست به کنگره سرازیر شده و اجازه ندهند تا نتیجه این انتخابات در کنگره تایید شود. او مدعی وقوع "تقلب" در انتخابات ۲۰۲۰ شده بود و هنوز هم بر باور خود پافشاری می‌کند.

کمیته تحقیقات درباره وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره آمریکا در آخرین نشست علنی خود توصیه کرد، وزارت دادگستری آمریکا دونالد ترامپ را از بابت اتهام تحریک به شورش، دسیسه چینی برای فریب دادن آمریکا، توطئه برای تولید یک بیانیه غلط و مانع ایجاد کردن برای یک رویه رسمی محاکمه کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها