کد خبر: 589517
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۱۰:۵۳:۲۹
| |

هشدار سئول به پیونگ‌یانگ:

کیم‌جونگ از از تسلیحات اتمی استفاده کند پایان می‌یابد

در ادامه تنش‌های اخیر در شبه‌جزیره کره و درخواست رهبر کره شمالی برای افزایش زرادخانه اتمی این کشور، وزرات دفاع کره جنوبی هشدار داد هر تلاش پیونگ‌یانگ برای استفاده از تسلیحات اتمی به پایان رژیم آن منجر خواهد شد.

کیم‌جونگ از از تسلیحات اتمی استفاده کند پایان می‌یابد
کد خبر: 589517
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۱۰:۵۳:۲۹

بعد از آن که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواستار افزایش تصاعدی زرادخانه اتمی این کشور شد، وزرات دفاع کره جنوبی یکشنبه (اول ژانویه ۲۰۲۳) هشدار داد هر تلاشی از سوی پیونگ‌یانگ برای استفاده از تسلیحات اتمی به پایان رژیم آن منجر خواهد شد. 

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، رهبر کره شمالی این درخواست را در جریان نشست عمومی اخیر کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران مطرح کرد؛ جایی که این کشور تلاش خود را برای تقویت قابلیت‌های تسلیحات اتمی تکرار کرد و در عین حال همسایه جنوبی را دشمن مسلم خود خواند. 

وزارت دفاع کره شمالی در پیامی که برای خبرنگاران ارسال شد، گفت: شدیداً هشدار می‌دهیم اگر کره شمالی تلاشی برای استفاده از سلاح‌های اتمی انجام دهد، این امر به پایان رژیم کیم جونگ اون منجر خواهد شد. سئول در ادامه از پیونگ‌یانگ خواست «فوراً توسعه اتمی را متوقف و به مسیر خلع سلاح اتمی بازگردد» و در عین حال از آن خواست «به وضوح درک کند که چنین اصلاح مسیری تنها راه بهبود معیشت مردمش خواهد بود». 

کره جنوبی همچنین تاکید کرد با تقویت شدید سیستم دفاعی سه‌گانه خود، مانع تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی خواهد شد و به آن پاسخ خواهد داد. سئول افزود: ارتش ما وضعیت آمادگی نظامی ایجاد خواهد کرد تا اقدامات تحریک‌آمیز متقارن و نامتقارن کره شمالی را بر اساس عزم در عدم تردید حتی برای جنگ، به شدت تلافی کند. 

سیستم سه‌گانه کره جنوبی شامل مجازات و تلافی، طرح عملیاتی برای ناتوان کردن رهبری کره شمالی در یک درگیری بزرگ؛ پلتفرم حمله پیشگیرانه  Kill Chain؛ و سیستم دفاع هوایی و موشکی کره می‌شود. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها