یون سوک یول رئیس‌جمهور کره جنوبی:

از تسلیحات اتمی کره‌شمالی نمی‌ترسیم؛ اقدامات تحریک‌آمیزش را تلافی می‌کنیم

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد رئیس‌جمهور این کشور چهارشنبه (۲۸ دسامبر) گفت که کره شمالی به دلیل تسلیحات اتمی‌اش منبع ترس نیست و باید اقدامات تحریک‌آمیزش با واکنش تلافی‌جویانه همراه شود.

از تسلیحات اتمی کره‌شمالی نمی‌ترسیم؛ اقدامات تحریک‌آمیزش را تلافی می‌کنیم
کد خبر: 589090
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۱۱:۳۴:۴۳

در ادامه تنش‌های اخیر در شبه‌جزیره کره، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد یون سوک-یول رئیس‌جمهور این کشور چهارشنبه (۲۸ دسامبر) گفت که کره شمالی به دلیل تسلیحات اتمی‌اش منبع ترس نیست و باید اقدامات تحریک‌آمیزش با واکنش تلافی‌جویانه همراه شود. 

به گزارش فارس، پیش‌تر، ارتش کره جنوبی به دلیل عدم موفقیت در سرنگون کردن پهپادهای کره شمالی که دوشنبه وارد حریم هوایی این کشور شدند، عذرخواهی کرد. به گزارش رویترز، سئول همچنین متعهد شد قابلیت‌های حمله ضد پهپادی را حفظ کند. 

یون سوک یول رئیس‌جمهور کره جنوبی هم گفته بود: حمله پهپادهای کره شمالی به حریم هوایی کره جنوبی نشان دهنده ناکافی بودن آمادگی نیروهای مسلح برای همه انواع تهدیدها بود. 

رسانه‌های شرق آسیا دوشنبه از ورود غیرقانونی هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی به حریم هوایی همسایه جنوبی آن خبر دادند. ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور به سمت «پهپادهای متجاوز پیونگ‌یانگ» آتش هشدار گشودند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در این بیانیه آمده بود که ارتش کره جنوبی همچنین چند فروند جنگنده و بالگرد تهاجمی برای رهگیری این هواپیماهای بدون سرنشین اعزام کرد.

شبکه تلویزیونی «نیوز-۱» این کشور نیز گزارش داد که «یکی از پهپادهای متجاوز، برای مدت کوتاهی در حریم آسمان سئول،‌ پایتخت کره جنوبی نیز پرواز کرد».

تنش‌زایی جدید کره شمالی با همسایه جنوبی خود در حالی است که روز جمعه نیز گارد ساحلی ژاپن اعلام کرده بود ارتش پیونگ‌یانگ دو فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت دریای شرقی شلیک کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها