«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نیروهای کرد سوری به سمت دمشق تغییر موضع می‌دهند؟

آیا نیروهای سوریه دموکراتیک در حال گفت‌وگو با دولت مرکزی برای توافق و همزیستی با دمشق هستند؟

نیروهای کرد سوری به سمت دمشق تغییر موضع می‌دهند؟
کد خبر: 586459
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۰:۰۰:۰۰

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) یا همان نیروهای کرد سوریه که بیش از یک دهه است درگیر جنگ سختی علیه دولت مرکزی هستند، امروز سودای گفت‌وگو و همراهی با دمشق را در سر می‌پرورانند.

به گزارش اعتمادآنلاین، مظلوم عبدی فرمانده نیروهای سرویه دموکراتیک اخیراً با انتقاد از دولت آمریکا، ایالات متحده را به خیانت به متحدانش متهم کرد و گفت، از زمان رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ، واشینگتن از متحدان خود در قبال حملات ترکیه دفاع نکرده است.

او گفت: ما نگران تکرار همین خیانت (از سوی دولت جو بایدن) هستیم و این نگرانی همواره ما را همراهی می‌کند، اما با وجود این امیدواریم دولت فعلی آمریکا به تعهدات خود عمل کند و به ترکیه اجازه انجام عملیات علیه ما را ندهد.

او اعتراف کرد، حملات ترکیه باعث توقف عملیات مشترک (قسد) با ائتلاف شده است.

عبدی که با روزنامه الشرق الاوسط گفت‌وگو می‌کرد افزود: مذاکراتی با فرمانده نیروهای روسیه در سوریه هم داشته‌ایم و ژنرال الکساندر شویکو به مقرش در شرق فرات آمده و حتی اقدامات میانجی‌گرانه‌ای بین ما و ترکیه نیز انجام داده است.

او درباره میزان آمادگی ورود قسد به ساختار دفاعی ارتش سوریه توضیح داد: ما شرایط و جزئیاتی در این زمینه داریم، ما بیش از صد هزار فرد مسلح داریم که از ۱۰ سال پیش مشغول جنگ هستند، پس این فرایند نیازمند راه‌حلی قانونی در قالب قانون اساسی است.

او خاطرنشان کرد: ما هیات‌‌هایی را برای مذاکره به دمشق اعزام می‌کنیم و وقتی شرایط مهیا شود من هم به دمشق خواهم رفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها