کد خبر: 583578
|
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۱۹:۲۳:۳۲
| |

استولتنبرگ:

به حکومت های خودکامه، فرصتی برای برای استفاده از آسیب پذیری هایمان نمی دهیم

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه از کشورهای عضو خواست هم زمان با قطع تدریجی وابستگی به انرژی روسیه، در باره ایجاد وابستگی های تازه به چین هم هوشیاری به خرج دهند.

به حکومت های خودکامه، فرصتی برای برای استفاده از آسیب پذیری هایمان نمی دهیم
کد خبر: 583578
|
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۱۹:۲۳:۳۲

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شصت و هشتمین نشست سالانه پارلمانی این ائتلاف نظامی غربی در مادرید اسپانیا، با ادعای تلاش های فزاینده چین برای تسلط بر زیرساخت های مهم، زنجیره های تامین و بخش های عمده صنعتی کشورهای عضو، و از هم پیمانان خواست که انعطاف پذیری و پایداری جوامع و زیرساخت های خود را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، از خبرگزاری رویترز، وی با اشاره به وجود مواد معدنی کمیاب چینی در همه جا از تلفن ها و خودروها گرفته تا تجهیزات نظامی ناتو گفت:

*نباید به حکومت های خودکامه، فرصتی برای برای بهره جویی از آسیب پذیری هایمان برای تضیف خود بدهیم.

*تا نشست سال آینده در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، در پی اجرای این تصمیم ها شامل تقویت حمایت از اوکراین، بازدارندگی و دفع و پذیرش مفهوم راهبردی تازه و دعوت از فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو خواهیم بود.

*در صورتی که به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، امکان پیروزی در اوکراین بدهیم، نه تنها همگی باید هزینه بسیاری بیشتری بپردازیم، بلکه حکومت های خودکامه جهان خواهند آموخت که می توانند با نیروی بی رحمی، به اهدافشان دست یابند.

رئیس ناتو با درخواست از اعضا برای سرمایه گذاری بیشتر در امور دفاعی که موضوع مهم نشست ویلنیوس خواهد بود، گفت که انتظار دارد اعضا در این زمینه پیشرفت کنند و اختصاص ۲ درصد تولید ناخالص داخلی به حوزه دفاع، باید کمینه بودجه دفاعی، باشد نه سقف آن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها