کد خبر: 582974
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

از جنایات درون‌خانوادگی تا محدود کردن آزادی‌های زنان در یمن؛ باز هم پای جنگ در میان است

جنگ سعودی-اماراتی علیه یمن نه تنها اوضاع معیشتی، اقتصادی و امنیتی در این کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است بلکه شرایط اجتماعی در یمن را هم به شدت به محاق برده است.

از جنایات درون‌خانوادگی تا محدود کردن آزادی‌های زنان در یمن؛ باز هم پای جنگ در میان است
کد خبر: 582974
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ۰۹:۳۰:۰۰

سید عماد حسینی- جنگ سعودی-اماراتی علیه یمن نه تنها اوضاع معیشتی، اقتصادی و امنیتی در این کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است بلکه شرایط اجتماعی در یمن را هم به شدت به محاق برده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، روزبه‌روز بر حجم قتل‌های درون‌خانوادگی در یمن افزوده می‌شود.

رسانه‌ها از کشته شدن سه زن به دست شوهرانشان در کمتر از هفت روز در مناطق مختلف تحت کنترل نیروهای اماراتی-سعودی خبر دادند، این در حالی است که نیروهای امنیتی در عدن پایتخت دولت مستعفی یمن هم از کشف جسد یک دختر ۱۴ساله که در داخل حیاط خانه همسایه مدفون شده بود و ظاهراً یکی از نزدیکانش او را از پای درآورده، خبر دادند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، جنایات درون‌خانوادگی از قتل گرفته تا خشونت و محدود کردن آزادی‌های زنان از سوی نزدیکان از همسر گرفته تا والدین و حتی فرزندان و حتی توسط نزدیکان درجه دوم، روزبه‌روز افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

دکتر فضل الربیعی جامعه‌شناس یمنی در این باره می‌گوید: فشارهای ناشی از تبعات جنگ دایر در کشور و تبعات اقتصادی آن که منجر به وخامت اوضاع معیشتی مردم شده است از مهم‌‌ترین دلایل و انگیزه‌های ارتکاب قتل‌های درون‌خانوادگی است که البته علاوه بر آن نباید از عوامل رفتاری دیگر هم به آسانی گذشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها