کد خبر: 582725
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۸:۳۰:۵۴
| |

روزنامه جام جم:

ام‍پراتوری رسانه‌ای اکثریت جامعه و طرفداران حقیقت را مجبور به تغییر عقیده یا سکوت کرده است

روزنامه جام جم نسبت به گرفتار شدن اکثریت جامعه و طرفداران حقیقت در امپراتوری رسانه هشدار داد!

ام‍پراتوری رسانه‌ای اکثریت جامعه و طرفداران حقیقت را مجبور به تغییر عقیده یا سکوت کرده است
کد خبر: 582725
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۸:۳۰:۵۴

روزنامه جام جم در مطلبی مدعی شد امپراتوری رسانه‌ای از طریق تکنیک «مارپیچ سکوت» اکثریت جامعه و طرفداران حقیقت را مجبور به تغییر عقیده یا سکوت کرده است. 

به گزارش جام جم، در شرایطی که اینترنت مرزهای ملی کشورها را با کمک رسانه و شبکه‌های اجتماعی درنوردیده است، راهبران صفحات اجتماعی قادرند محاسبات مخاطبان را فارغ از میزان سواد و موقعیت اجتماعی، دستخوش تغییرات بنیادین کرده و به راحتی آنها را به تغییر عقیده وادار کنند یا درتله مارپیچ سکوت گرفتار کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: در پروژه پروپاگاندای شبکه قدرت مجازی، چنین القاء می‌شود که فرد یا گروه برای درامان‌ماندن از خشم اکثریت دو گزینه بیشتر پیش رو ندارد؛ یا باید به موج اکثریت القایی بپیوندد یا در انزوای عمومی ‌قرار خواهد گرفت و مجبور به تحمل مخاطرات مخالفت با اکثریت و پرداخت هزینه‌های آن خواهد شد. 

جام جم هشدار داده است: پدیدارشدن این وضعیت در میان یک جامعه یکی از سم‌های مهلک سیاسی به شمار می‌آید. چراکه دشمنان موفق می‌شوند با کمک تکنیک‌های جنگ روانی، بر عقیده و نظری که در واقع اکثریت نیست، به ‌عنوان نظر اکثریت مردم مانور بدهند و مدافعان حقیقت و تفکر اکثریت را به سکوت در برابر تفکر باطل مجبور ‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها