کد خبر: 582921
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۲۱:۴۱:۱۹
| |

گزارش سی‌ان‌ان از کمبود تسلیحات آمریکا برای ارسال به اوکراین

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از سه مقام آمریکایی اعلام کرد ایالات متحده هم اکنون با کمبود برخی از سیستم های تسلیحاتی و مهمات پیشرفته برای ارسال به اوکراین روبرو است.

گزارش سی‌ان‌ان از کمبود تسلیحات آمریکا برای ارسال به اوکراین
کد خبر: 582921
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۲۱:۴۱:۱۹

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز پنجشنبه از کمبود تسلیحات و عدم توانایی شرکت های تسلیحاتی آمریکایی در افزایش تولید، برای حمایت از اوکراین خبر داد. طبق این گزارش این موضوع یکی از چالش‌های کلیدی پیش روی دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است.

به گزارش ایرنا، سی ان ان گزارش داد، یکی از این مقامات گفت که پس از گذشت نزدیک به ۹ ماه از کمک های نظامی به کی یف در طول یک جنگ شدید، ذخایر برخی از سیستم‌ها کاهش یافته اند، زیرا آمریکا ذخایر محدود مازاد تسلیحات برای ارسال  به اوکراین در اختیار دارد.

به گفته این مقامات، تسلیحاتی چون مهمات توپخانه های ۱۵۵ میلیمتری و موشک های استینگر، جاولین، جی ام ال ار و موشک های هارم  با کمبود مواجه است.

سی‌ان‌ان گزارش داد آمریکا بعد از خروج از افغانستان و تغییر دادن نقش خود به نقش نظارتی در عراق برای نخستین بار در طی دو دهه گذشته درگیر هیچ جنگ مستقیمی نیست. بر همین اساس، شرکت‌های آمریکایی با توجه به نبود نیاز، تولید خود از سلاح‌ها و مهمات مورد نیاز در جنگ را به اندازه‌ای که یک جنگ طولانی را تامین کند، افزایش نداده‌اند.

مایک کویگلی یکی از اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا به سی‌ان‌ان گفت:

*کار دشوار و دشوارتر می‌شود. این جنگی بود که فکر می‌کردیم ظرف چند روز تمام می‌شود اما حالا مشخص شده که ممکن است چند سال طول بکشد.

*در شرایطی که زنجیره‌های تامین در سراسر دنیا با مشکل مواجه هستند غرب با مشکلات زیادی برای رفع تقاضاها در این سطح مواجه خواهد شد.

این در حالی است که مقامات ارشد نظامی آمریکا اعلام کردند که ایالات متحده آمریکا تا هر زمان که لازم باشد، از اوکراین در برابر روسیه حمایت می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها