کد خبر: 582823
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۰۹:۰۴:۱۷
| |

روسیه آماده مذاکره با اوکراین است؟

رئیس جمهور اوکراین در گفت و گویی جدید اعلام کرده که روسیه خواهان مذاکره با این کشور شده است.

روسیه آماده مذاکره با اوکراین است؟
کد خبر: 582823
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۰۹:۰۴:۱۷

ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که «سیگنال‌هایی» از رهبران کشورهای خارجی در خصوص آمادگی روسیه برای انجام مذاکرات صلح دریافت کرده است. وی افزود که می‌خواهد مذاکرات به صورت علنی و نه «پشت صحنه» انجام شود.

به گزارش تسنیم، این در حالی است که در اوایل ماه اکتبر، این کی‌یف بود که رسماً از مذاکره با مسکو خودداری کرد. بعد از آن، رئیس جمهوری اوکراین با امضای فرمانی، تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع این کشور مبنی بر عدم امکان انجام هر نوع مذاکره با طرف روسی را اجرایی کرد.

در همان موقع، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که برای دستیابی به نتیجه در حل و فصل اوضاع پیرامون اوکراین، نشستن بر سر میز مذاکره ضروری است. وی یادآور شد که مقامات کی‌یف در حال حاضر هیچ تمایلی برای گفتگو با مسکو ندارند.

 چند روز قبل، زلنسکی در سخنرانی ویدئویی خود برای شرکت کنندگان در اجلاس گروه 20 در اندونزی 10 نکته را برای حل مناقشه کنونی پیرامون اوکراین نام برد. آنها شامل امنیت رادیویی، هسته‌ای، غذایی و انرژی، آزادی همه اسیران جنگی تحت فرمول "همه در ازای همه" و احیای تمامیت ارضی اوکراین است. زلنسکی همچنین تاکید کرد که توافقات جدید مینسک غیرممکن است.

این در حالی است که مسکو بارها آمادگی خود را برای گفتگو با کی‌یفاعلام کرده است. در اوایل ماه نوامبر، زلنسکی گفت که هرگز درهای مذاکره با مسکو را نبسته است.  در واکنش به این ادعا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، تاکید کرد که مسکو منتظر ابتکارعمل کی‌یفبرای از سرگیری روند مذاکرات است، البته این مذاکرات باید  بر اساس واقعیت های سرزمینی جدید انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها