کد خبر: 582918
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۲۱:۲۳:۰۶
| |

نانسی پلوسی:

از رهبری حزب دموکرات کناره گیری می‌کنم /زمان برای رهبری نسل جدید فرا رسیده است

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت: برای هر چیزی فصلی وجود دارد. من به دنبال انتخاب مجدد به عنوان رهبر دموکراتها در دوره بعدی نخواهم بود. زمان برای رهبری نسل جدیدی فرا رسیده است.

از رهبری حزب دموکرات کناره گیری می‌کنم /زمان برای رهبری نسل جدید فرا رسیده است
کد خبر: 582918
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۲۱:۲۳:۰۶

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی گفت: برای هر چیزی فصلی وجود دارد. من به دنبال انتخاب مجدد به عنوان رهبر دموکراتها در دوره بعدی نخواهم بود. زمان برای رهبری نسل جدیدی فرا رسیده است.

به گزارش ایرنا، پلوسی با اشاره به حمله به اقامتگاه خود و زخمی شدن همسرش قبل از انتخابات گفت: برای همسر عزیزم پل، که شریک محبوب من در زندگی و ستون حمایت من بوده است، از شما متشکرم. همه ما قدردان همه دعاها و آرزوهای خوب برای ادامه بهبودی او هستیم.

رسانه های آمریکایی چهارشنبه شب به وقت محلی در گزارش هایی، حزب جمهوریخواه را صاحب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند.

شبکه های تلویزیونی سی‌ان‌ان، ان‌بی‌سی، سی‌بی‌اس و ای‌بی‌سی و نیز خبرگزاری آسوشیتدس پرس در گزارش هایی اعلام کردند که بر اساس ارزیابی‌های آنها، حزب رقیب دموکراتها یعنی جمهوری‌خواهان با کسب  ۲۱۸ تا ۲۲۳ کرسی، صاحب اکثریت مجلس نمایندگان می‌شوند.

پلوسی ۸۲ ساله اهل کالیفرنیا که دو دوره به عنوان رئیس مجلس نمایندگان حضور داشت، گفت که در کنگره باقی خواهد ماند و مانند ۳۵ سال گذشته به عنوان نماینده سانفرانسیسکو در مجلس نمایندگان فعالیت خواهد کرد. 

احتمال دارد حکیم جفریس، نماینده نیویورک به عنوان رهبر جدید دموکرات ها در کنگره انتخاب شود. وی اولین قانونگذار سیاهپوستی خواهد بود که رهبری حزب دموکرات را در کنگره را بر عهده می گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها