کد خبر: 580589
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۱۶:۰۶:۰۸
| |

استقرار ابرفراصوت «کینژال» روسیه در بلاروس تهدیدی برای غرب

جنگنده‌های میگ-۳۱ و مچنین موشک‌هی ابرفراصوت کینژال روسیه در فرودگاهی نزدیک شهر «مینسک» مستقر شده‌اند و تحلیلگران معتقدند این اقدام روسیه سیگنالی برای کشورهای غربی است.

استقرار ابرفراصوت «کینژال» روسیه در بلاروس تهدیدی برای غرب
کد خبر: 580589
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۱۶:۰۶:۰۸

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد موشک‌های ابرفراصوت در پایگاهی در بلاروس مستقر شدند. اما تحلیلگران این اقدام روسیه را ارسال پیام این کشور به غرب تلقی کرده اند.

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی «تلگراف» روز سه شنبه در این باره نوشت، وزارت دفاع در به‌روز رسانی در مورد جنگ اوکراین در روز سه شنبه، تصویر ماهواره‌ای را به اشتراک گذاشت که بر اساس آن، دو جنگنده روسی را به همراه موشک‌های «کینژال» نشان می دهد.

تحلیلگران معتقدند جنگنده‌های میگ-۳۱ و مچنین موشک‌هی ابرفراصوت کینژال در فرودگاهی نزدیک شهر «مینسک» مستقر شده‌اند. جنگنده میگ-۳۱ به طور ویژه برای حمل موشک‌هایی که برد بیش از ۱۲۰۰ مایل دارند، ساخته شده است. میگ-۳۱ دو کابینه که در ناتو به نام «فاکس‌هاوند» شناخته می‌شود، توانسته به سرعت به هواپیمای رهگیر اصلی اتحاد جماهیر شوروی سابق مبدل شود.

دو موتور این جنگنده به آن اجازه می‌دهد تا این جت به حداکثر سرعت سه ماخ در ارتفاعات بالا برسد. در راستای ماموریت دفاع هوایی دوربرد و در ارتفاع بالا، میگ-۳۱ مجهز به رادار آنتن آرایه فازی ثابت «زاسلون-۱۶» است که در برهه‌ای یکی از تواناترین رادارهای جهان بود. میگ- ۳۱ علاوه بر توپ ۲۳ میلی‌متری، می‌تواند انواع مختلف موشک‌های دوربرد و کوتاه برد را برای درگیری با اهداف هوایی حمل کند.

 به نوشته تلگراف، تحلیلگران بر این باورند که این استقرار ارسال پیام به غرب و به تصویر کشیدن بلاروس به عنوان همدست فزاینده  روسیه در جنگ با اوکراین است.بلاروس به نیروهای روسیه اجازه داده تا در خاک این کشور مستقر شوند و از آنجا به اوکراین حمله کنند، اگرچه اصرار دارد که نمی‌خواهد  به طور مستقیم به جنگ بپیوندد. ماه گذشته، مینسک و مسکو اعلام کردند که یک نیروی مشترک برای دفاع از مرزهای بلاروس تشکیل می‌دهند، در حالی که اوکراین به یگان‌های هوایی روسیه در حال استقرار در پایگاه‌های بلاروس هشدار داده است.

به نوشته این منبع خبری، موشک کینژال یکی از مخوف ترین سلاح‌ها در زرادخانه روسیه است. رهگیری این سلاح تا ۱۰ ماخ  یا ۱۰ برابر سرعت صوت  بسیار سخت‌تر از موشک‌های بالستیک معمولی است.  این موشک می‌تواند محموله انفجاری ۵۰۰ کیلوگرمی یا کلاهک اتمی تاکتیکی حمل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها