کد خبر: 580579
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۱۵:۱۸:۰۳
| |

اعزام 87 هزار روس در چارچوب بسیج عمومی پوتین به جنگ اوکراین

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد تا کنون 87 هزار نفر در چارچوب فرمان بسیج عمومی رئیس جمهور، به مناطق جنگی در اوکراین فرستاده شده‌اند.

اعزام 87 هزار روس در چارچوب بسیج عمومی پوتین به جنگ اوکراین
کد خبر: 580579
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۱۵:۱۸:۰۳

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر فرمان بسیج محدود نیروها را صادر کرد که طی آن 300 هزار نفر از افرادی که آموزشهای نظامی ابتدایی را گذرانده اند برای آموزشهای تکمیلی و اعزام به مناطق جنگی اوکراین فراخوانده شدند. 

​به گزارش فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در این خصوص روز سه شنبه اعلام کرد که تا کنون 87 هزار نفر از 300 هزار نفری که در چارچوب بسیج عمومی فراخوانده شدند به مناطق جنگی در اوکراین اعزام شده‌اند. 

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، شویگو که در نشستی با روسای ارتش در مسکو صحبت می‌کرد افزود: سربازانی که در چارچوب خدمت دوسالانه اجباری فراخوانده شده‌اند در عملیاتهای نیروهای ویژه ارتش این کشور مشارکت نخواهند کرد.

به گفته وی، 87 هزار نفر از این نیروها پس از آموزشهای تکمیلی و هماهنگیهای لازم به مناطق رزمی فرستاده شدند.

تمرکز اصلی بر آموزشهای زمینی، توانایی برای استفاده از وسایل ارتباطی، ناوبری و شناسایی است. بیش از 3 هزار مربی نظامی که در طول عملیاتهای نظامی ویژه تجربه رزمی دریافت کرده در طرح آموزش مشارکت دارند. 

وزیر دفاع روسیه اضافه کرد، تمام سربازانی که دوره دوساله اجباری آنها به پایان می‌رسد به خانه بازمی‌گردند. 

سرگئی شویگو افزود: شمار مزدوران خارجی همچنان در طرف اوکراین در جنگ مشارکت می‌کنند و طی دو هفته گذشته تقریبا 200 نفر از آنها در مناطق جنگی کشته شده‌اند. 

وی با اشاره به حملات روسیه به زیرساختهای اوکراین تاکید کرد، حملات روزانه ارتش روسیه پتانسیل ارتش اوکراین را کاهش داده است. 

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه آغاز خدمت اجباری در فصل پاییز را آغاز کرد و طبق اعلام این وزارتخانه 120 هزار نفر در سال جاری به خدمت اجباری فراخوانده می‌شوند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها