کد خبر: 580102
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۶:۳۲:۵۳
| |

وزیر دفاع پیشین سوئد خواستار ایجاد ارتش متحد علیه روسیه شد

وزیر دفاع پیشین سوئد از روسیه به عنوان یک مشکل برای کل اروپا و جهان غرب یاد کرد و گفت که ارتش کشورهای فنلاند و سوئد و نروژ در شبه‌جزیره اسکاندیناوی می‌بایست یک جبهه مشترک راه‌اندازی کنند و به عنوان یک ارتش علیه روسیه فعالیت کنند.

وزیر دفاع پیشین سوئد خواستار ایجاد ارتش متحد علیه روسیه شد
کد خبر: 580102
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۶:۳۲:۵۳

​به گزارش فارس، «پیتر هولتکویست» وزیر دفاع پیشین و رئیس فعلی کمیته دفاعی پارلمان سوئد خواستار ایجاد یک ارتش شمالی مشترک برای مقابله با روسیه شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در بحبوحه تنش‌های غرب با روسیه، پیتر هولتکویست تصریح کرد که ایجاد یک ارتش شمالی متحد نیازمند حضور کشورهای فنلاند، سوئد و نروژ است تا به طور مشترک مسئولیت محافظت از مرزهای یکدیگر را برعهده بگیرند.

وزیر دفاع پیشین سوئد گفته است که حتی پس از پایان جنگ اوکراین، تنش‌های کشورهای اروپایی با روسیه پایان نخواهد یافت.

این سیاستمدار سوئدی از روسیه به عنوان یک مشکل برای کل اروپا و جهان غرب یاد کرد و گفت که ارتش کشورهای فنلاند و سوئد و نروژ در شبه‌جزیره اسکاندیناوی می‌بایست یک جبهه مشترک راه‌اندازی کنند و به عنوان یک ارتش علیه روسیه فعالیت کنند. وی همچنین پیشنهاد داد که ارتش سوئد نظامیانی را به مرز فنلاند با روسیه اعزام کند.

در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند ماه گذشته، فنلاند و سوئد درخواست‌هایی را برای عضویت در ناتو در 18 ماه می ارائه کردند و تاکنون 28 کشور از 30 کشور عضو ناتو با پیوستن این دو کشور به این اتحاد موافقت کرده‌اند و دو کشور ترکیه و مجارستان با پیوستن این دو کشور به ناتو مخالف هستند.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین که با هدف نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین صورت گرفته است، با ارسال تسلیحات و تشدید تحریم‌های روسیه به آتش ناآرامی‌های اوکراین دامن زده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها