شبکه سی بی اس:

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را جمهوریخواهان بدست می گیرند

شبکه سی بی اس براساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته پیش بینی کرد که جمهوریخواهان با پیروز در انتخابات میان دوره ای اکثریت مجلس نمایندگان در اختیار خواهند گرفت.

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را جمهوریخواهان بدست می گیرند
کد خبر: 580313
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۹ ۰۸:۵۹:۲۷

به گزارش ایرنا، با فاصله کمی بیش از یک هفته تا انتخابات میان دوره ای، آخرین نظرسنجی شبکه سی بی اس نشان می دهد که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را با ۱۵ کرسی بیشتر به دست آورند.

به گزارش ایرنا، این نظرسنجی پیش‌بینی می‌کند که جمهوری‌خواهان با ۲۲۸ کرسی در مقابل ۲۰۷ کرسی دموکرات‌ها، اختلاف ۲۱ کرسی با ضریب خطای ۱۲ کرسی، قدرت را در مجلس نمایندگان بدست خواهند گرفت.

براساس این گزارش، پیش‌بینی‌ها روز به روز دشوارتر می شود زیرا  افزایش مشارکت رای‌دهندگان می‌تواند به دموکرات‌ها فرصتی برای حفظ قدرت بدهد.

به نوشته شبکه سی بی اس، اگر انتخابات نوامبر شاهد حضور گسترده رای دهندگان جوان و رنگین پوستان آمریکایی باشد، پیش بینی می شود که دموکرات ها با ۲۱۸ کرسی در مقابل ۲۱۷ کرسی جمهوری خواهان اکثریت را حفظ کنند.

اما اگر میزان مشارکت در میان رأی دهندگان سفیدپوست افزایش یابد، جمهوری خواهان می توانند پیروزی بزرگ تری را کسب کنند و ۲۳۸ کرسی را به دست آورند و دموکرات ها را به ۱۹۷ رای برساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها