برنی سندرز، سناتور دموکرات:

جمهوریخواهان شانس زیادی در انتخابات پیش‌روی کنگره آمریکا دارند

سناتور مستقل و سوسیالیست ایالت ورمونت آمریکا می گوید جمهوریخواهان شانس زیادی در کسب اکثریت مجلس نمایندگان و احتمالا سنای آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر دارند.

جمهوریخواهان شانس زیادی در انتخابات پیش‌روی کنگره آمریکا دارند
کد خبر: 556751
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۰ ۰۷:۲۷:۵۵

برنی سندرز، سناتور مستقل و سوسیالیست ایالت ورمونت آمریکا می گوید جمهوریخواهان شانس زیادی در کسب اکثریت مجلس نمایندگان و احتمالا سنای آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر دارند.

به گزارش ایرنا، سناتور برنی سندرز روز پنجشنبه به وقت محلی در مصاحبه با نشریه پولیتیکو افزود که شور و شوق در حزب دموکرات "بسیار پایین است" و احتمالا میزان مشارکت دموکرات ها در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا ضعیف باشد.

این سناتور حامی جو بایدن افزود با وجود جنجال هایی چون افشای پیش نویس لغو قانون حق سقط جنین و همچنین مخالفت جمهوریخواهان با اصلاحات قانون اسلحه در آمریکا، دموکرات ها نخواهند توانست در انتخابات میان‌دوره‌ای سال جاری پیروز شوند.

وی تصریح کرد: جمهوریخواهان شانس زیادی در کسب اکثریت مجلس نمایندگان و احتمالا سنای آمریکا دارند.

دموکرات ها با چالش های زیادی برای حفظ اکثریت شکننده خود در کنگره آمریکا دارند. تورم بی سابقه در آمریکا که بسیاری از آمریکایی ها را نگران کرده، بر این چالش ها افزوده است.

تورم در آمریکا به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است. بسیاری از آمریکایی افزایش قیمت ها در جایگاه های سوخت و فروشگاه ها را حس می کنند.

سندرز بار دیگر نگرانی های خود را از نحوه رفتار جو منوچین و کریستن سینما به عنوان دو سناتور دموکرات تکرار کرد که با بخش عمده ای از سیاست های داخلی دولت جو بایدن مخالفت کرده اند.

پس از ماه ها مذاکره بر سر طرح "بهتر بسازیم" جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، منوچین سال گذشته با این طرح مخالفت کرد.

در سنای آمریکا، دموکرات ها به رای مثبت همه اعضای خود برای تصویب یک طرح نیاز دارند.

سندرز هشدار داد که حزب دموکرات درحال از دست دادن پایگاه حمایتی خود در میان طبقه متوسط و همچنین آمریکایی های جوان، اسپانیایی، آسیایی-آمریکایی و سیاهپوستان است.

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید هاروارد، اکثر رای دهندگان آمریکایی می گویند که وضعیت مالی آنها در میان افزایش تورم و نگرانی از رکود اقتصادی رو به وخامت است.

به گزارش تارنمای خبری هیل، ۵۶  درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که از نظر مالی، اوضاع در حال «بدتر شدن» است. این بالاترین درصد ثبت شده در یک نظرسنجی است. ماه گذشته  ۴۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که وضعیت مالی آنها درحال تضعیف است.

نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات عمومی آسوشیتدپرس نیز نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا  در ماه جاری میلادی (مه) به پایین‌ترین سطح در دوره ریاست‌جمهوری‌ وی سقوط کرده و بیشترین بدبینی به عملکرد بایدن در میان دموکرات ها است.

بر اساس این نظرسنجی جدید، تنها ۳۹ درصد از آمریکایی ها عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری را تایید می کنند که کمتر از سطح محبوبیت وی در مقایسه با ماه گذشته است. به طور کلی، از هر ۱۰ آمریکایی تنها ۲ نفر معتقدند که آمریکا در مسیر درستی قرار دارد یا اقتصاد این کشور خوب است، درحالی که ماه گذشته از هر ۱۰ نفر ۳ نفر در این دو زمینه نظر مثبتی داشتند.

 وزارت کار آمریکا، تورم در ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) را ۸.۳ درصد اعلام کرده است که همچنان در بالاترین سطح در ۴۰ سال  گذشته است. تورم در ماه مارس  ۸.۵ درصد بود.

مشکلات در زنجیره تأمین، جنگ اوکراین و تقاضای بسیار از سوی مصرف کنندگان، قیمت کالاها را همچنان در آمریکا در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته نگاه داشته است.

سازمان اطلاعات انرژی نیز تخمین زده است که در تابستان امسال قبض برق خانوارهای آمریکایی به طور متوسط ۳.۹ درصد افزایش خواهد یافت.

انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده آمریکا در روز سه شنبه ۸ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد. در این انتخابات، برای تعیین تکلیف تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا رای‌‍‌گیری صورت خواهد گرفت.

همچنین در این انتخابات، تکلیف فرماندارانِ آینده ۳۶ ایالت آمریکا مشخص خواهد شد. این انتخابات نخستین انتخابات پس از سرشماری ۲۰۲۰ در آمریکاست و از این حیث نیز بسیار حائز اهمیت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها