کد خبر: 572839
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۹:۴۲:۴۰
| |

پلوسی در پی سفیر شدن در صورت پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات کنگره

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد نانسی پلوسی رئیس دموکرات کنونی مجلس نمایندگان آمریکا در صورت پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان ‌دوره‌ای کنگره سفیر آمریکا در ایتالیا خواهد شد.

پلوسی در پی سفیر شدن در صورت پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات کنگره
کد خبر: 572839
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۹:۴۲:۴۰

فاکس نیوز روز سه شنبه به وقت محلی گزارش داد در صورت پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره،  پلوسی به دنبال تعیین شدن به عنوان سفیر آمریکا در ایتالیا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، فاکس نیوز به نقل از منابع مطلع گفت که یکی از دلایلی که بایدن همچنان سفیری در رم تعیین نکرده، همین مساله است.

اوایل سال جاری، گفته می شد یکی از متحدان پلوسی و یکی از مدیران سابق وال استریت به دنبال این پست بود ، ولی افزایش احتمال پیروزی‌ جمهوریخواهان، او را منصرف کرد.

سنای آمریکا تا کنون با ۱۰۱ سفیری تعیین شده از سوی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا موافقت کرده است. اما همچنان از تعیین سفیر در برخی کشورها خودداری کرده است.

گفته می شود رئیسان جمهوری آمریکا معمولا پست سفارت در کشورهای مطلوب را برای اشخاصی که به ورودشان به کاخ سفید کمک کرده اند، نگه می دارند.

انتخابات میاندوره‌ای ۱۷ آبان امسال برای گزینش ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شماری زیادی از مقام‌های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا برگزار می‌شود.

هم اکنون جمهوریخواهان ۵۰ کرسی و دموکرات‌ها و مستقلین نیز ۵۰ کرسی سنا را در اختیار دارند. با افزوده شدن معاون رئیس جمهور، اکثریت این نهاد قانونگذار در دست دموکرات‌ها قرار دارد.

گرچه پیش بینی می‌شود که جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان را در انتخابات ۲۰۲۲ در دست گیرند، اما احتمال تکرار چنین موفقیتی در انتخابات سنا با توجه به عملکرد کم فروغ جمهوریخواهان تازه کار در ایالت‌های رقابتی مانند آریزونا، جورجیا، اوهایو و پنسیلوانیا کمرنگ شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها