کد خبر: 579361
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ ۱۹:۵۲:۱۰
| |

مقامات نظامی روسیه مدعی شدند:

اطلاعات تماس‌های اوکراین و انگلیس درباره فناوری بمب اتم را داریم

یک مقام ارشد نظامی روسیه مدعی شد دفتر ریاست جمهوری اوکراین و نمایندگانی در انگلیس درباره دستیابی کی‌یف به فناوری بمب اتمی با هم در ارتباط اند و مسکو از این روابط با خبر است.

اطلاعات تماس‌های اوکراین و انگلیس درباره فناوری بمب اتم را داریم
کد خبر: 579361
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ ۱۹:۵۲:۱۰

ادعای روسیه مبنی بر انگیزه اوکراین برای استفاده از بمب کثیف که حاوی مواد رادیو اکتیو است از سوی مقامات ناتو و آمریکا رد شد، اما روس ها همچنان بر ادعای خود در این باره پافشاری می کنند.

​به گزارش فارس، «ایگور کریلوف» فرمانده نیروهای دفاع زیستی، شیمیایی و پرتویی روسیه اعلام کرد مسکو از تماس اوکراین با انگلیس برای دستیابی به فناوری سلاح اتمی اطلاعاتی در دست دارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کریلوف گفت:

*«از تماس‌ها میان دفتر ریاست جمهوری اوکراین و نمایندگان بریتانیا درباره دستیابی احتمالی به فناوری سلاح اتمی اطلاعاتی در دست داریم».

*«هدف چنین تحریکاتی متهم کردن روسیه به استفاده از سلاح کشتار جمعی در جبهه اوکراین است تا بتواند یک کارزار سنگین ضد روسی را در تمام جهان به راه اندازد و اعتماد جهانی به روسیه را تضعیف کند».

*«در نتیجه چنین تحریکاتی از طریق بمب‌های رادیواکتیو، کی‌یف جمعیت‌های محلی را تحریک و موج مهاجرت از کشور به سمت تمام اروپا را تشدید کرده و فدراسیون روسیه را تروریست اتمی جلوه دهد».

*«طبق اطلاعاتی که ما در دسترس داریم، دو شرکت اوکراینی دستورالعمل‌های به‌خصوصی برای ساخت این به‌اصطلاح بمب‌های کثیف را در اختیار دارند. کار بر روی این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد».

وی در ادامه بر نگرانی «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه درباره استفاده اوکراین از تسلیحات رادیواکتیو یا سلاح اتمی با تخریب پایین و مقصرنمایی روسیه در این زمینه تأکید کرد.

اسپوتنیک نوشت، وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی درباره توان اوکراین برای ساخت بمب‌های رادیواکتیو را در اختیار دارد. برای مثال ممکن است اوکراینی‌ها از اورانیوم موجود در نیروگاه چرنوبیل برای این منظور استفاده کنند.

علاوه بر کریلوف، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز امروز (دوشنبه) تهدید مقامات اوکراینی به استفاده از نوعی بمب رادیواکتیو علیه نیروهای روس را واقعی و تهدید جدی توصیف کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها