کد خبر: 578683
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۵:۵۹:۴۹
| |

رای گیری برای اعتصاب در مجتمع تولید و نگهداری کلاهک های هسته ای انگلیس

نزدیک به ۲ هزار عضو یک شرکت تولید و نگهداری کلاهک جنگ افزارهای هسته ای ارتش انگلیس قصد دارند درباره اعتصاب برای درخواست افزایش دستمزد و اختلاف با کارفرما در این باره، رای گیری کنند.

رای گیری برای اعتصاب در مجتمع تولید و نگهداری کلاهک های هسته ای انگلیس
کد خبر: 578683
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۵:۵۹:۴۹

اختلافات و درگیری های کارگری و ناآرامی های صنعتی در سال جاری هم زمان با پیشی گرفتن هزینه های فزاینده زندگی از میزان افزایش دستمزدها، در سراسر بریتانیا به ویژه در شماری از حرفه ها از وکیلان و آموزگاران تا خلبانان، کارکنان راه آهن و کارگران بندرها و اسکله ها، گسترش یافته است.

به گزارش ایرنا، اتحادیه کارگری یک شرکت تولید و نگهداری کلاهک جنگ افزارهای هسته ای ارتش انگلیس روز چهارشنبه هم زمان با منجر شدن تورم فزاینده به ناآرامی های صنعتی بیشتر، اعلام کرد نزدیک به ۲ هزار عضو آن قصد دارند درباره اعتصاب برای درخواست افزایش دستمزد و اختلاف با کارفرما در این باره، رای گیری کنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه پراسپکت اعلام کرده که این رای گیری از ۲۴ اکتبر (۲ آبان ماه) به مدت ۲ هفته و در پی مخالفت این نهاد کارگری با پیشنهاد مجتمع جنگ افزارهای اتمی (ای دبلیو ایی) برای افزایش پنج درصدی دستمزدها برگزار خواهد شد.

این اتحادیه افزایش مبلغ دستمزد پیشنهادی کارفرما را ناکافی دانسته و اعلام کرده است که نمی تواند کاهش دستمزدها به نرخ واقعی را جبران کند.

مایک کلنسی دبیر کل پراسپکت گفته که نگهدای امن جنگ افزارهای بازدارنده هسته ای انگلیس، عملیات پیچیده، دشوار و به شدت استرس زاست که به سطح بسیار بالایی از فداکاری و آموزش در همه سطوح نیاز دارد که مستلزم سطح متناسب پرداخت دستمزد و احترام به کارکنان برای امن نگهداشتن این کشور، می باشد.

 وزارت دفاع یا ای بلیون ایی به درخواست ها برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.  

این مجتمع که ستاد اصلی آن در الدرماستون، برکشایر در جنوب انگلیس قرار دارد، برای موشک های بازدانده هسته ای ترایدنت بریتانا، کلاهک هسته ای تولید و آنها را نگهداری می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها