کد خبر: 553544
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۱۳:۵۰:۴۰
| |

اطلاعات ارتش انگلیس:

روسیه عملیات در دونباس را تشدید کرده است

وزارت دفاع انگلیس با اشاره به تشدید عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس، گفت تمام استان لوهانسک در شرق اوکراین در معرض تصرف توسط روس‌ها قرار دارد.

روسیه عملیات در دونباس را تشدید کرده است
کد خبر: 553544
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۱۳:۵۰:۴۰

 بعد از کنترل روسیه بر شهر بندری و راهبردی «ماریوپل» در جنوب شرقی اوکراین، لندن از تشدید عملیات نظامی روس‌ها در منطقه دونباس خبر داد.

به گزارش فارس، رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (سه‌شنبه) گفت: «روسیه شدت عملیات خود را در دونباس افزایش داده است زیرا به دنبال محاصره سوِرودونسک، لیشانسک و روبیژن است. در حال حاضر محورهای شمالی و جنوبی این عملیات با حدود ۲۵ کیلومتر از قلمرو تحت کنترل اوکراین جدا شده است».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «اوکراینی‌ها با مواضع دفاعی که به خوبی در منطقه حفر کرده‌اند، شدیداً در حال مقاومت هستند. عملیات نیروی مشترک با سابقه طولانی مدت اوکراین احتمالاً فرماندهی و کنترل مؤثر این جبهه را حفظ می‌کند».

وزارت دفاع انگلیس در گزارش خود اذعان کرد: «با این حال، روسیه به موفقیت‌های محلی دست یافته است که بخشی از آن به دلیل تمرکز واحدهای توپخانه است».

این نهاد اطلاعاتی نظامی همچنین ارزیابی کرد: «تصرف منطقه سورودونتسک توسط روسیه، کل استان لوهانسک را تحت اشغال روسیه قرار می‌دهد. علی‌رغم اقدامات اصلی روسیه در حال حاضر، این عملیات تنها بخشی از کارزار روسیه برای تصرف دونباس است».

در پایان این بیانیه آمده است: «اگر خط مقدم دونباس بیشتر به سمت غرب حرکت کند، این امر خطوط ارتباطی روسیه را گسترش خواهد داد و احتمالاً نیروهای آن را با مشکلات تدارکات لجستیک بیشتری مواجه خواهد کرد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها