کد خبر: 558812
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۱۸:۱۳:۲۹
| |

فرمانده ارتش انگلیس:

ارتش ما باید روسیه را شکست دهد

فرمانده ارتش انگلیس اظهار داشت که انگلیس باید ارتشی داشته باشد که بتواند در اروپا بجنگد و روسیه را شکست دهد.

ارتش ما باید روسیه را شکست دهد
کد خبر: 558812
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۱۸:۱۳:۲۹

فرمانده جدید ارتش انگلیس روز یکشنبه اظهار داشت که انگلیس باید ارتشی داشته باشد که بتواند در اروپا بجنگد و روسیه را شکست دهد.

​به گزارش فارس، به گزارش وبگاه «سایپرس میل» «پاتریک سندرز» فرمانده ارتش انگلیس در مصاحبه با یک روزنامه محلی گفت،«من اولین رئیس ستاد کل ارتش از سال ۱۹۴۱ به این سو هستم که فرماندهی ارتش را در سایه یک جنگ زمینی به عهده می‌گیرم.»

وی ادامه داد:«تهاجم روسیه به اوکراین بر هدف اصلی ما تاکید می‌کند، محافظت از انگلیس با آمادگی برای نبرد و پیروزی در جنگ‌های زمینی. انگلیس باید ارتشی داشته باشد که بتواند در اروپا بجنگد و روسیه را شکست دهد.»

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که از زمان حمله روسیه در فوریه از اوکراین حمایت می‌کند، اعزام نیروهای انگلیسی برای کمک به کی‌یف را رد کرده است، اما در روزهای گذشته گفت که لندن باید برای «مدت طولانی» از اوکراین حمایت کند.

نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه پس از بازگشت از دومین سفر به کی‌یف از زمان شروع جنگ در اوکراین در یادداشتی نوشت، در این جنگ، زمان مولفه‌ای حیاتی است.

جانسون در روزنامه «ساندی تایمز» نوشت، حامیان خارجی اوکراین باید قاطع و مصمم بمانند تا از «تاب‌آوری راهبردی، بقا و نهایتاً پیروزی» اوکراینی‌ها اطمینان حاصل کنند.

نخست‌وزیر انگلیس در این یادداشت  اشاره می‌کند که در جنگ اوکراین «زمان اکنون مولفه‌ای حیاتی است».

جانسون نوشت: «همه‌چیز به این بستگی دارند که اوکراینی‌ها بتوانند توانایی دفاع از خاک خود را سریع‌تر از تجدید قوای روسیه برای حمله، تقویت کنند. وظیفه ما این است کاری کنیم که زمان، طرف اوکراینی‌ها باشد.»

جانسون همچنین با اعلام مخالفت با پیشنهاد برخی سران اروپایی درباره سازش اوکراینی‌ها به قیمت اجازه دادن به روسیه برای حفظ نواحی تصاحب شده از زمان شروع جنگ نوشت، اینکه روسیه بخش‌هایی از سرزمین‌های اوکراین را حفظ کند به جهانی صلح آمیزتر منتج نخواهد شد.

این مقام انگلیسی شنبه شب پس از بازگشت از اوکراین و دیدار با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور در جمع خبرنگاران گفت: «پیروزی ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) در اوکراین فاجعه آمیز خواهد بود.»

انگلیس از جمله کشورهایی است که تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه در پاسخ به حمله مسکو به اوکراین اعمال کرده است. علاوه بر آن، لندن تسلیحات گسترده‌ای از جمله موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های ضد تانک برای اوکراین ارسال کرده که تاکنون برابر ماشین جنگی روسیه موفق نبوده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها