کد خبر: 578636
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۱:۳۹:۱۶
| |

رسانه های اسرائیلی:

طالبان مایل به برقراری روابط محرمانه با تل‌آویو هستند

یک مقام پیشین دولت افغانستان که در مذاکرات با دولت طالبان شرکت داشته است، گفت: «آن‌ها در مراحل اولیه مایل به برقراری روابط محرمانه با اسرائیل هستند تا ببینند آیا این مذاکرات در چند سال آینده یا موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر».

طالبان مایل به برقراری روابط محرمانه با تل‌آویو هستند
کد خبر: 578636
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۱:۳۹:۱۶

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، گروه طالبان افغانستان در حال تجدید نظر در موضع خود در قبال رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایلنا به نقل از آی ۲۴ نیوز، یک مقام پیشین دولت افغانستان که در مذاکرات با دولت طالبان شرکت داشته است، گفت: «آن‌ها در مراحل اولیه مایل به برقراری روابط محرمانه با اسرائیل هستند تا ببینند آیا این مذاکرات در چند سال آینده یا موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر».

وی مدعی شد که هدف نهایی این دیپلماسی در سایه، قرارداد دوجانبه میان اسرائیل و افغانستان است.

این مقام سابق افغانستان در عین حال تاکید کرد که این سیاست نشان‌دهنده موضع رسمی دولت طالبان نیست، بلکه دیدگاه مشترک برخی از اعضای گروه است. جناحی که از این رویکرد سیاسی حمایت می‌کند متشکل از حدود ۲۰۰ نفر در سطوح مختلف گروه طالبان از جمله مقام‌های ارشد آن است.

این منبع توضیح داد: «از دیدگاه آن‌ها، تقویت و حمایت از نظام طالبان مستلزم ایجاد روابط قوی با قدرت‌های بزرگ در منطقه است که اسرائیل نیز بخشی از آن به شمار می‌رود».

وی با بیان اینکه با یکی از فعالان اسرائیلی در تماس است، مدعی شد: «اسرائیل در خاورمیانه و در صحنه اقتصاد جهانی قدرتمند و تأثیرگذار است».

این منبع با اشاره به توافق‌های آبراهام خاطرنشان کرد: «برخی از کشورهای اسلامی به دلیل منافع ملی خود با اسرائیل رابطه برقرار کرده‌اند و ما نیز منافع خود را داریم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها