کد خبر: 513625
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ۱۳:۲۵:۵۴
| |

محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم:

اسرائیل از زمین و آسمان سوراخ سوراخ شده است/ ادامه درگیری ها در پنجشیر به نفع هیچ یک از گروه های افغان نیست/ حادثه یازدهم سپتامبر خودزنی بزرگ آمریکا برای حضور در منطقه غرب آسیا بود

امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: صهیونیستها به قدری ضعیف شده اند که حتی خبر ندارند در خاکشان چه می گذرد چه برسد که بخواهند « ارض موعود » را برای یهودیان جهان محقق کنند. اسرائیل از زمین و آسمان سوراخ سوراخ شده است

اسرائیل از زمین و آسمان سوراخ سوراخ شده است/ ادامه درگیری ها در پنجشیر به نفع هیچ یک از گروه های افغان نیست/ حادثه یازدهم سپتامبر خودزنی بزرگ آمریکا برای حضور در منطقه غرب آسیا بود
کد خبر: 513625
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ۱۳:۲۵:۵۴

اعتمادآنلاین| محمد جواد باقری ارومی امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته با توجه به فرا رسیدن ماه صفر و تسلیت این ماه به عنوان ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) به بیان آداب و اعمال این ماه جهت دفع بلا و نحوست ایام آن پرداخت.


به گزارش اعتمادآنلاین، امام جمعه اسالم در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به بیستمین سالگرد حادثه یازدهم سپتامبر و انفجار برج های دوقلوی نیویورک آمریکا در یک عملیات تروریستی، ضمن ادای احترام به کشته شدگان بی گناه ان حادثه گفت: حادثه یازدهم سپتامبر خودزنی بزرگ آمریکا برای حضور در منطقه غرب آسیا بود.


باقری با اظهار این نکته که آمریکا که بعد از پایان هشت سال دفاع مقدس و جنگ عراق و کویت موسوم به جنگ خلیج فارس بهانه ای برای اقدام مستقیم نظامی در منطقه و نا امن کردن آن نداشت با این اقدام ساختگی که منجر به مرگ سه هزار نفر و مجروح شدن بیست و پنج هزار نفر افراد عادی و بی گناه شد بهانه ای برای حمله نظامی به افغانستان و اقدام مستقیم نظامی در منطقه برای خود ایجاد کرد.

آمریکا که خود بزرگترین عامل ترور در جهان و حامی بزرگ تروریسم است به بهانه مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شد و به مردم دنیا اینگونه القاء کرد که منطقه غرب آسیا محل رشد و پرورش ترویست هاست و آمریکا پرچمدار دموکراسی و آزادی برای مردم این منطقه است. حال آنکه وضعیت امروز افغانستان و کشورهای منطقه مثل عراق و سوریه حاصل حضور بیست ساله و اشغالگری جنایتکارانه آمریکا در منطقه است.

خطیب جمعه اسالم با اشاره به حوادث امروز افغانستان هر گونه درگیری داخلی و افغان کشی را محکوم کرد و افزود: مثلث شوم غربی، عبری و عربی به سرکردگی آمریکا در صدد شعله ور کردن آتش جنگ قومی- مذهبی در افغانستان است. ادامه درگیری ها در پنجشیر به نفع هیچ یک از گروه های افغان نیست و باید هر چه سریع تر با ایجاد و وحدت و وفاق ملی مردم افغانستان خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند.


وی با بیان اینکه وارد کردن خسارت های فراوان اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی به کشور افغانستان، خروج غیرمسئولانه آمریکا از عراق و عدم پایبندی به تعهدات، جنایت فرودگاه کابل و صدها جنایت دیگر در سالهای گذشته در منطقه نشان می دهد که عامل همه بدبختی ها آمریکای جنایتکار است که هیچ گاه قابل اعتماد نیست.

امام جمعه اسالم گریختن و رهایی شش زندانی مقاومت فلسطین که در زندان جِلبوع رژیم صهیونیستی اسیر بودند را یک شکست مفتضحانه دیگر برای رژیم صهیونیستی خواند و آن را نتیجه ضعف سیستم امنیتی اشغالگران دانست.

وی افزود: صهیونیستها به قدری ضعیف شده اند که حتی خبر ندارند در خاکشان چه می گذرد چه برسد که بخواهند « ارض موعود » را برای یهودیان جهان محقق کنند. اسرائیل از زمین و آسمان سوراخ سوراخ شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها