رئیسی روز استقلال ارمنستان را تبریک گفت

رئیس جمهور جمهوری سالامی ایران روز چهارشنبه ایران در پیامی به مناسبت روز استقلال ارمنستان، به رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور تبریک گفت.

کد خبر: 575082
|
۱۴۰۱/۰۶/۳۱ ۰۸:۱۶:۰۸

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان» سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در پیامی روز استقلال  ارمنستان ر به رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور تبریک گفت.

به گزارش فارس، بر اساس این گزارش، رئیسی در پیام‌های خود خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشورهای منطقه قفقاز از جمله ارمنستان اهمیت ویژه‌ای قائل است.

رئیس جمهور ایران با تاکید مجدد بر رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای همسایه، رایزنی‌های مستمر در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین را ضروری دانست.

رئیسی در پیام جداگانه‌ای خطاب به «وهاگن خاچاتوریان» همتای ارمنستانی خود تصریح کرد که  دو ملت ایران و ارمنستان با فرهنگ و تاریخ مشترک، همواره مسیر رشد و تعالی را در کنار یکدیگر طی کرده‌اند.

رئیس جمهور ایران در این پیام ابرازامیدواری کرد که در آینده با تکیه بر روابط دیرینه و حسن همجواری، روابط همه جانبه در راستای منافع دو کشور گسترش و تحکیم یابد.

چندی قبل ،«هاکوب ارشکیان» نایب رئیس پارلمان ارمنستان و «گاگیک پاپویان» رئیس گروه دوستی ارمنستان و ایران ر با هیاتی به سرپرستی «عباس مقتدایی خراسانی» نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

 ارشکیان ضمن خوشامدگویی به هیات ایرانی خاطرنشان کرد که روابط بین پارلمانی بهترین بستر برای بحث در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین است. نایب رئیس پارلمان ارمنستان گفت که هفته آینده سفر رسمی هیاتی به ریاست «آلن سیمونیان» رئیس مجلس ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است. وی گفت که همکاری ارمنستان و ایران می‌تواند الگوی خوبی برای دو کشور باشد.

رئیس حزب اپوزیسیون دولت ارمنستان نیز به تازگی اظهار داشت که ایران از جمله کشورهایی است که خواستار حفظ موجودیت ارمنستان واحد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها