مذاکرات ایران و ارمنستان درباره کریدور بین‌المللی شمال-جنوب

وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: هم اکنون مذاکرات فعالی در راستای توسعه کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب بین تهران و ایروان در جریان است.

مذاکرات ایران و ارمنستان درباره کریدور بین‌المللی شمال-جنوب
کد خبر: 544321
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ۱۲:۰۶:۱۲

وزیر امور خارجه ارمنستان، در جمع اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان این کشور گفت که ارمنستان به تعمیق روابط سنتی دوستانه با ایران ادامه خواهد داد و به همین خاطر طی ماه‌های گذشته نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور، دو مرتبه با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، دیدار کرده است.

​به گزارش فارس، به نقل از آرمن نیوز، آرات میزویان، وی تأکید کرد: در راستای تعمیق روابط سنتی و دوستانه با ایران، پاشینیان در روز 5 آگوست سال گذشته طی سفری به ایران با ‌رئیس‌جمهور ایران، دیدار کرده و دیدار بعدی دو طرف نیز در روز 17 سپتامبر و در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، انجام شده است.

وزیر امور خارجه ارمنستان ادامه داد: توسعه بیشتر روابط دو جانبه و پیشرفت مناسبات منطقه‌ای از جمله موضوعاتی بوده که در دیدار سران دو کشور مورد بحث قرار گرفته است.

میزوریان افزود: در روزهای پایانی سال گذشته میلادی ایران تصمیم به ایجاد یک کنسولگری در شهر کاپان ارمنستان گرفت و ایروان نیز در حال مذاکره برای راه اندازی یک کنسولگری در شهر تبریز است.

به گفته وزیر امور خارجه ارمنستان، در حال حاضر مذاکرات بین تهران و ایروان برای ایجاد خط بین المللی حمل و نقل شمال-جنوب به شکلی فعال در جریان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها