کد خبر: 555364
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۲۱:۵۸:۵۶
| |

مقام ارشد ارمنستان:

حجم تجارت با ایران افزایش خوبی داشته است

مقام ارشد دولت ارمنستان از توسعه مبادلات تجاری با ایران در ماه‌های اخیر خبر داد.

حجم تجارت با ایران افزایش خوبی داشته است
کد خبر: 555364
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۲۱:۵۸:۵۶

یک مقام ارشد دولت ارمنستان روز چهارشنبه گفت که تجارت ارمنستان با ایران در سال ۲۰۲۱ از مرز ۵۰۰ میلیون دلار گذشت.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «آرکا» «هان کروبیان» وزیر اقتصاد ارمنستان روز چهارشنبه در جلسه استماع  پارلمان درباره اجرای بودجه سال ۲۰۲۱ گفت: «با وجود موانع و مشکلات لجستیکی، حجم مبادلات تجاری با ایران از حدود ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ با رشد ۲۵ درصدی به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ رسید.»

وزیر اقتصاد ارمنستان این نرخ رشد را «خوب» توصیف و ابراز امیدواری کرد که روابط تجاری با ایران افزایش یابد.

ایران یکی از سه شریک تجاری برتر ارمنستان در سال ۲۰۲۱ و در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بوده است.

رئیس جمهور ارمنستان  نیز چندی قبل با «عباس بدخشان ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان دیدار و گفت‌وگو و بر تحکیم روابط با تهران تاکید کرد.

 «واهاگان خاچاتوریان» رئیس جمهور ارمنستان روز در ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت توسعه روابط با تهران تاکید کرد. 

رئیس جمهور ارمنستان و سفیر ایران بر تعمیق و تحکیم مستمر روابط ارمنستان و ایران بر اساس تاریخ چند صد ساله و احترام متقابل تاکید کردند. طرفین  در این دیدار  در خصوص زمینه‌های مختلف همکاری‌های ارمنستان و ایران و تحولات منطقه  تبادل نظر کردند.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز روز دوشنبه در پیام‌هایی، فرا رسیدن سال نو را به رهبر معظم انقلاب آیت‌‌الله «سیدعلی خامنه‌ای» و همچنین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران تبریک گفت.

دفتر روابط عمومی نخست‌وزیر ارمنستان با اعلام این خبر گفت که پاشینیان در پیام خود به مقام معظم رهبری پیام نوشت: «فرارسیدن عید نوروز را به شما و ملت صمیمی جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. آرزو می‌کنم سال پیش رو با همراه با حاصلخیزی و آرامش فوق‌العاده برای مردم صمیمی ایران همراه باشد.»

نخست‌وزیر ارمنستان سپس با تاکید بر روابط صمیمانه دو کشور ایران و ارمنستان گفت: «ما می‌توانیم با خرسندی تصریح کنیم که روابط ایران و ارمنستان که تاریخچه هزار ساله دارد و در جو اعتماد و احترام دو جانبه شکل گرفته است، به روند عادی توسعه پایدار خود ادامه می‌دهد.»

پاشینیان ادامه داد: «ما برای اجرای برنامه‌های جدید با جمهوری اسلامی ایران، گسترش دستورکار چند بعدی ارمنی-ایرانی به نفع توسعه روابط دوجانبه و صلح منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها