سفیر روسیه در هشدار به آمریکا:

اوکراین به موشک‌های دوربرد برسد، پای آمریکا به درگیری با روسیه کشیده می‌شود

​سفیر روسیه در واشنگتن در هشداری به آمریکا،اعلام کرد: اگر اوکراین موشک‌های دور بردتر دریافت کند یا به خاک روسیه حمله کند، پای آمریکا به یک رویارویی نظامی با روسیه کشیده خواهد شد.

اوکراین به موشک‌های دوربرد برسد، پای آمریکا به درگیری با روسیه کشیده می‌شود
کد خبر: 574232
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۱۲:۵۴:۰۱

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت: یکی از نگرانی‌های مهم این حقیقت است که اوکراین برای چندین ماه خواهان دریافت موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی ATACMS بوده است که برای حمله به اهداف تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری طراحی شده‌اند. اگر کی‌یف به چنین تسلیحاتی دسترسی پیدا کند، شهرهای بزرگ روسیه و همچنین زیرساخت‌های صنعتی و حمل و نقلی‌اش در محدوده تخریب احتمال قرار خواهند گرفت. چنین سناریویی به معنای مشارکت مستقیم آمریکا در یک رویارویی نظامی با روسیه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: کی‌یف در حال حاضر نشان داده است که در استفاده از سامانه‌های موشکی دوربرد برای حمله به خاک روسیه تردید نخواهد کرد درست همانند کاری که در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک انجام داده است و در جریان آن نیروهای مسلح اوکراین دائما اصول قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند.    

روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه گزارش داده بود که کی‌یف خواستار دریافت سیستم‌های موشک تاکتیکی نظامی (ATACMS) شده است و پنتاگون نیز نگران است که نیروهای اوکراینی از این موشک‌ها برای حمله به خاک روسیه و تشدید درگیری‌ها استفاده کند.

فهرست تسلیحات درخواستی از سوی اوکراین برای عملیات نظامی آتی همچنین شامل تانک، پهپاد، سیستم‌های توپخانه‌ای، موشک‌های ضد ناو و مهمات برای سیستم‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها