کد خبر: 573999
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۲۱:۲۳:۴۸
| |

خلوصی آکار:

یونان از تاریخ درس عبرت گرفته و وارد ماجراجویی نشود

وزیر دفاع ترکیه خطاب به مقامات یونان گفت که آتن باید از تاریخ درس عبرت گرفته و وارد ماجراجویی‌ های جدید نشوید.

یونان از تاریخ درس عبرت گرفته و وارد ماجراجویی نشود
کد خبر: 573999
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۲۱:۲۳:۴۸

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز سه شنبه در مراسم ضیافت روز ملی مالزی در هتلی در آنکارا در ارتباط با افزایش اقدامات یونان در منطقه به خبرنگاران گفت: (به آن‌ ها) می‌ گوییم که از تاریخ درس عبرت گرفته و وارد ماجراجویی‌ های جدید نشوید.

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع ترکیه همچنین خطاب به مقامات یونان اضافه کرد: شاید برخی‌ ها درگوش شما سخنانی بزنند، بی‌ اعتبار بودن این سخنان را در تاریخ دیدید. اقدام مشابه را تکرار نکنید و در این زمینه حواس خود را جمع کنید.

خلوصی آکار در رابطه با تیراندازی نیروهای یونانی به کشتی ترکیه‌ ای‌ در دریای اژه، با اشاره به مشکلات موجود در بین دو کشور گفت: ترکیه برای حل این مسائل از طریق راهکارهای مسالمت آمیز تلاش و صبورانه رفتار می‌ کند. متاسفانه یونان با اقدامات و گفتار خود به افزایش تنش ادامه می‌ دهد. برای جلوگیری از افزایش تنش تمامی تلاش خود را انجام می‌ دهیم.

وی با بیان این که یونان همواره برای سیاه‌ نمایی ترکیه تلاش می‌ کند، ادعا کرد: در هر فرصت از طریق استثمار و سفسته با دروغ و افترا برای تاثیرگذاری بر طرف‌ های سوم و شکایت ترکیه به آن‌ ها تمام تلاش خود را انجام می‌ دهند. اگر بگوییم که یک سیاست دو رویی در پیش گرفته‌اند اشتباه نخواهیم کرد. از سویی ما برای گفتگو اصرار می‌ کنیم، طوری جلوه می‌ دهند که این موضع را درک می‌ کنند اما از سویی دیگر با کشورهای دیگر دیدار می‌کنند، با دروغ و انکار شکایت از ترکیه را به خود عادت داده‌ اند.

در همین ارتباط، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیشتر با هشدار به یونان گفت: اگر به نیابت از دیگران، وارد ماجراجویی شوید، عواقب آن مثل گذشته متوجه شما خواهد بود. به‌ رغم اینکه می‌ گوئیم باید به حقوق همسایگان در هر دو سوی دریای اژه احترام بگذاریم اما یونان همچنان به اقدامات تحریک‌آمیز ادامه می‌ دهد.

ترکیه و یونان سال‌ها است در تنش به سر برده و این تنش در هفته‌ های اخیر تشدید شده و هر دو کشور دیگری را به نقض حریم هوایی خود متهم کرده‌ اند.

آنکارا، آتن را به اشغال برخی از جزایر دریای اِژه و ایجاد مزاحمت برای جنگنده‌ های ترکیه متهم کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اخیراً به یونان هشدار داد که اگر به ادامه مزاحمت برای جنگنده‌های این کشور بر فراز دریای اژه ادامه دهد، «هزینه سنگینی» پرداخت خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها