کد خبر: 573955
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۱۸:۰۳:۴۵
| |

اوکراین، استرالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا را ضامن امنیت خود می داند

بر اساس پیش نویس سندی که روز سه شنبه انتشار یافت، دولت کی یف، ایالات متحده، استرالیا، بریتانیا، کانادا و ترکیه را به همراه چند کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا، ضامن امنیت خود می داند.

اوکراین، استرالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا را ضامن امنیت خود می داند
کد خبر: 573955
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۱۸:۰۳:۴۵

این توصیه نامه توسط گروه ضمانت های امنیتی بین المللی برای اوکراین تهیه شده که به پیشنهاد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، از خبرگزاری تاس، بر اساس این متن، تضمین های امنیتی شامل رشته تعهدات گروهی از تضمین کننده ها به همراه اوکراین، باید مثبت و بر اساس توافقنامه های دوجانبه و الزام آور و در چارچوب یک سند مشارکت راهبردی به نام پیمان امنیتی کیف باشد.

هسته اصلی این گروه از کشورهای هم پیمان اوکراین می تواند در برگیرنده ایالات متحده، انگلیس، کانادا، لهستان، ایتالیا، آلمان، فرانسه، استرالیا و ترکیه و همچنین کشورهای شمال، حوزه بالتیک، مرکز و شرق اروپا باشد.

 به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، "دمیتری کوله با" وزیر امور خارجه اوکراین روز سه شنبه، برلین را به نادیده گرفتن درخواست های کی یف برای دریافت تانک های لئوپارد و خودروهای زرهی رزمی ماردر و ابراز نگرانی و بهانه تراشی صرف برای توجیه این اقدام، متهم کرده است.

 کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان گفته است که برلین نیروهای اوکراین را برای عملیات مین زدایی آموزش می دهد و آلمان مذاکرات بسیاری ملموسی با لهستان برای برپایی یک مرکز تعمیر و نگهداری در شرق این کشور به منظور تعمیر سریع جنگ افزارهای ارسالی خود مانند هویتزر، دارد.  

لامبرشت با ابراز امیدواری در باره تسریع پایان جنگ اوکراین در پی موفقیت‌های اخیر نیروهای ارتش این کشور، گفته است که اوکراین در جنگ با روسیه، از امنیت اتحادیه اروپا دفاع می‌کند و حمایت نظامی از کی‌یف در مقابل تهاجم روسیه تا هر زمان، ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها