کد خبر: 571644
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۸:۰۸:۰۸
| |

به بهانه تحولات اوکراین

آلمان توافقنامه تسهیل روادید با روسیه را تعلیق می‌کند

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آلمان، برلین به بهانه تحولات اوکراین، توافقنامه تسهیل روادید با روسیه را تعلیق می کند.

آلمان توافقنامه تسهیل روادید با روسیه را تعلیق می‌کند
کد خبر: 571644
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۸:۰۸:۰۸

وزارت خارجه آلمان امروز با صدور بیانیه ای توافقنامه تسهیل روادید با روسیه را تعلیق می کند.

به گزارش مهر، به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، بر اساس اعلام این رسانه، این درحالیست که پیشتر گزارش شده بود وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای تعلیق توافقنامه تسهیل صدور روادیدِ سال ۲۰۰۷ با مسکو که به درخواست های روادید روس ها وضعیت ترجیحی می داد، دیدار خواهند کرد.

در همین ارتباط، روزنامه فایننشال تایمز یکشنبه هفته جاری گزارش داد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند توافقنامه صدور روادید با روسیه را به حالت تعلیق درآورند.

روزنامه مذکور در این باره اضافه کرد که وزرای اروپایی قصد دارند این تصمیم را در ۳۰ ماه آگوست سال جاری میلادی (۸ شهریور ماه) در جریان نشست دو روزه در پراگ اتخاذ کنند.

این روزنامه در ادامه افزود: وزرای خارجه اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای تعلیق توافقنامه تسهیل روادید بین اتحادیه اروپا و روسیه هستند. اخیرا در تعدادی از کشورهای غربی درخواست ها برای توقف صدور روادید و جلوگیری از ورود همه روس ها به اروپا افزایش یافته است. این اظهارات را نخست وزیران فنلاند و استونی، سنا مارین و کاجا کالاس بیان کردند.

ادعای روزنامه مذکور در حالی بیان می شود که «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش در جریان سخنرانی در یک کنفرانس بین المللی در اسپانیا با بحث برانگیز خواندن درخواست اوکراین بر جلوگیری از ورود اتباع روسیه به دیگر کشورهای اروپایی گفته بود که برخی کشورها قبلاً اقدامات خاصی را در این زمینه انجام داده اند، برخی دیگر از آن حمایت نمی‌کنند.

این مقام اتحادیه اروپا افزود: تصور می‌کنم که ممنوعیت ورود همه روس‌ها ایده خوبی نیست. ما باید گزینشی تر در این باره عمل کنیم.

گفتنی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌ جمهور اوکراین اخیراً از کشورهای غربی خواست از ورود همه مردم روسیه به کشورهایشان جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها