کد خبر: 573801
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۱۹:۴۰:۰۸
| |

وزیر دفاع آلمان:

بازدارندگی اتمی همچنان برای امنیت اروپا مهم است

​وزیر دفاع آلمان گفت، بازدارندگی اتمی هیچ جایگزینی در حفظ امنیت در اروپا در آینده ای قابل پیش بینی ندارد.

بازدارندگی اتمی همچنان برای امنیت اروپا مهم است
کد خبر: 573801
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۱۹:۴۰:۰۸

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در سخنرانی امروز (دوشنبه) خود گفت: بازدارندگی اتمی آمریکا که از اروپا در برابر باج خواهی نیز محافظت می‌کند در آینده قابل پیش بینی جایگزینی نخواهد داشت. برای ما اروپایی ها این بازدارندگی باید به هر قیمتی حفظ شود. ما باید در این باره با واشنگتن و در چارچوب ناتو همکاری کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وی با اشاره به تصمیم اخیر برلین در جایگزینی بمب افکن‌های کنونی تورنادو با جنگنده‌های اف-۳۵ ادامه داد: ما باید از شرکت در چتر اتمی ائتلاف ناتو با ابزار و ظرفیت‌های ضروری حمایت کنیم.

طبق بند "۳" معاهده سازش نهایی در رابطه با آلمان که در ۱۵ مارس ۱۹۹۱ لازم الاجرا شد، آلمان غربی از تولید، در اختیار داشتن و اداره تسلیحات اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی خود صرف نظر کرد. در پایان ژوئن ۱۹۹۱، اتحاد جماهیر شوروی تمام اجزای اتمی نظامی خود را از قلمروی جمهوری دموکراتیک آلمان سابق خارج کرد.

با این حال، تسلیحات اتمی آمریکا همچنان و به عنوان بخشی از مفهوم استراتژیک بازدارندگی دشمنان بالقوه ناتو در آلمان باقیست. ۲۰ کلاهک اتمی آمریکا همچنان در انباری در یک پایگاه هوایی در نزدیکی بوشل نگهداری می‌شود.

در مارس ۲۰۱۰، پارلمان آلمان با اکثریت آرا به دولت اجازه داد تا با واشنگتن درباره حذف تسلیحات هسته‌ای آمریکا از آلمان مذاکره کند. با این حال، کابینه وزیران وقت اعلام کرد که بدون رضایت شرکای ناتو هیچ اقدام یکجانبه‌ای انجام نخواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها