کد خبر: 359831
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۱۶:۴۹:۰۲
| |

واکنش وزیر دفاع آلمان به انتقاد فرانسه در مورد ناتو

وزیر دفاع آلمان در واکنش به انتقاد رئیس جمهوری فرانسه درخصوص پیمان آتلانتیک شمالی گفت، برخلاف نظر مکرون، ناتو همچنان زنده و فعال است.

واکنش وزیر دفاع آلمان به انتقاد فرانسه در مورد ناتو
کد خبر: 359831
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۱۶:۴۹:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ مکرون در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه اکونومیست که پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد، اظهار داشت، کشورهای اروپایی دیگر نمی‌توانند به آمریکا برای دفاع از اعضای ناتو تکیه کنند. وی افزود: اکنون ما شاهد مرگ مغزی ناتو هستیم.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری اِسپوتنیک، «آنه گرت کارن باوئر» در کنفرانس مربوط به ناتو در برلین، سخنان «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر اینکه ناتو دچار مرگ مغزی شده را بسیار تند و مبالغه‌آمیز خواند.


وزیر دفاع آلمان افزود: به نظرم ناتو همچنان مانند گذشته زنده و فعال است و اعضای آن مانند آلمان باید سهم خود را ایفا کنند تا همین‌گونه بماند.


وی، انتقاد مکرون را وارد ندانست و تاکید کرد: ناتو همچنان سنگ‌بنای امنیت اروپاست و خواهد بود؛ با این حال اینکه نظرات متفاوتی در بین اعضای آن وجود داشته باشد عادی است.

دیروز(دوشنبه) نیز «هایکو ماس» در مطلبی برای نشریه اشپیگل نوشت: خروج آمریکا از شمال سوریه و حمله نظامی ترکیه به مناطق کردنشین این کشور موجب شد تا «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه از انفعال ناتو سخن بگوید.


به گفته ماس، اتفاقاتی که در مدت چند روز رخ داد، قابل اعتماد بودن شرکای ناتو، اهمیت این پیمان و امنیت کشورها را نشان داد.


وزیر خارجه آلمان تاکید کرد، 30 سال پس از فروریختن دیوار برلین، آینده ناامن‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر از همیشه شده است. امروز امنیت دیگر مساله شرق و غرب نیست بلکه موضوع سیاست جهانی است و تفاوتی نمی‌کند چه کسی در کاخ سفید حکومت می‌کند.


وی همچنین انتقاد مکرون از ناتو را به منزله تخریب این پیمان نظامی ارزیابی کرد و آن را اشتباه دانست.

منبع: نامه نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها