دیدار رسمی مقامات ارشد چین و روسیه

«لی ژانشو» رئیس کمیته کنگره ملی چین به دعوت «ویاچنسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه برای دیدار با مقامات رسمی روسیه به این کشور سفر کرد.

دیدار رسمی مقامات ارشد چین و روسیه
کد خبر: 573615
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۱۷:۴۵:۰۳

لی ژانشو طی این سفر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در شهر «ولادی وستوک» دیدار کرد و با «ویاچنسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه و «ولنتینا ماتوینکو» سخنگوی شورای فدراسیون روسیه در مسکو ملاقات کرد. به علاوه وی همچنین در جلسه ای با رهبران ۵ بخش دولتی دوما نیز شرکت کرد. 

به گزارش ایرنا، از روزنامه «گلوبال تایمز» چین، برپایه این گزارش طی دیدار با رئیس جمهوری روسیه، لی ژانشو پیام احترام از جانب «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین را به او ابلاغ کرد. وی در سخنانش خاطرنشان کرد تحت راهنمایی استراتژیک و تلاش های شخصی روسای جمهوری چین و روسیه، شراکت استراتژیک همه‌جانبه و هماهنگی برای دوران جدید را حفظ می‌کند. 

این مقام ارشد سیاسی چینی افزود: اعتماد مشترک سیاسی، هماهنگی استراتژیک و همکاری عملگرایانه میان دو کشور به سطحی بی‌سابقه رسیده است که می تواند مثالی خوب از همسایگی دوستانه و همکاری بُرد-بُرد میان کشورهای مهم و همسایه باشد. 

به گفته لی ژانشو دو کشور روسیه و چین در سطح مهم تاریخی از توسعه و احیا به سر می‌برند و از پتانسیل های بزرگ خود برای همکاری استفاده موثر خواهند کرد. چین تمایل دارد تا به همکاری با روسیه به شکل قاطعانه با یکدیگر بر سر مسائلی که برای هر دو کشور قابل توجه و مهم است و نگرانی‌های مشترک دارند ادامه دهد. 

او در ادامه سخنانش از روسیه برای حمایت قاطعانه از چین در مسئله تایوان تشکر کرد. 

این درحالی است که رئیس جمهوری چین با آغاز طرح ابتکاری توسعه و امنیت جهانی به دنبال تبدیل اعتماد مشترک سیاسی در سطوح بالا به نتایج همکاری عملگرایانه‌تری است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها