کد خبر: 573047
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۰۵:۲۰:۰۰
| |

سیگنال پوتین به ایران/ دام یا فرصت در زمستان اروپا

پوتین گفت: تعیین سقف قیمت حماقت مطلق خواهد بود... اگر تصمیمی خلاف منافع ما گرفته شود، دیگر هیچ چیزی صادر نخواهیم کرد. نه گاز، نه نفت و نه ذغال سنگ.

سیگنال پوتین به ایران/ دام یا فرصت در زمستان اروپا
کد خبر: 573047
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۰۵:۲۰:۰۰

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در نشست اقتصادی شرق در ولادی‌وستوک با انتقاد شدید از تحریم‌های «غرب» علیه روسیه، تهدید کرد در صورت تعیین سقف قیمت برای سوخت، فروش گاز به کشورهای اروپایی را کاملا قطع خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، این سخنان در حالی عنوان می‌شود که بسیاری از دولت‌های اروپایی برای مقابله با افزایش سرسام‌آور قیمت انرژی، تعیین حداکثر بها برای فروش نفت و گاز به مصرف‌کنندگان را در دستور کار قرار داده‌اند.

ولادیمیر پوتین با اشاره به همین رویکرد گفت: «تعیین سقف قیمت حماقت مطلق خواهد بود... اگر تصمیمی خلاف منافع ما گرفته شود، دیگر هیچ چیزی صادر نخواهیم کرد. نه گاز، نه نفت و نه ذغال سنگ.»

 

«روسیه با تحریم منزوی شدنی نیست»

ولادیمیر پوتین در این نشست تلاش کشورهای غربی برای انزوای روسیه را محکوم به شکست و تهدیدی برای سراسر جهان خواند و گفت: «مهم نیست عده‌ای برای انزوای روسیه چقدر تلاش می‌کنند، چنین چیزی غیرممکن است.»

تحریم‌های گسترده و کم‌سابقه غرب علیه روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین، مسکو را به سمت تقویت مناسبات با حکومت‌های «غیرنرمال» ازجمله ایران و کره شمالی سوق داده است.

رئیس جمهوری روسیه بحران کنونی در عرصه بین‌المللی را مشابه شیوع کرونا توصیف کرد و گفت: «پاندمی کرونا با چالش‌های نظم جهانی جایگزین شده است؛ چالش‌هایی که تمام جهان را تهدید می‌کنند. من می‌خواهم درباره تب تحریم‌های غربی صحبت کنم.»

رکود ناشی از توقف تولید در دوران طولانی شیوع جهانی ویروس کرونا و در پی آن، تورم شدید طرح‌های اقتصادی پساکووید با آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، چشم‌انداز کوتاه و میان‌مدت اقتصاد جهانی را به شدت تیره کرده است. بسیاری از کشورهای اروپا با تحریم گاز روسیه و ناتوانی از جایگزینی فوری منابع جدید، برای زمستانی سخت آماده می‌شوند.

 

«غلات اوکراین به جای کشورهای فقیر از اروپا سر در می‌آورد»

رئیس جمهوری روسیه در نشست ولادی‌وستوک گفت بیشتر غلات صادراتی اوکراین به جای رسیدن به کشورهای فقیر به اروپا می‌رسد و همین مساله خطر بروز یک فاجعه انسانی را دوچندان کرده است.

روسیه و اوکراین حدود دو ماه پیش و با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل متحد برای گشودن بندرهای دریای سیاه و از سرگیری صادرات غله اوکراین توافق کردند. دوکشور درگیر در جنگ مجموعا حدود ۲۵ درصد غله جهان را تامین می‌کنند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین از نقش رو به رشد کشورهای شرق آسیا و اقیانوس آرام در مناسبات جهانی استقبال کرد و این «واقعیت» را با تضعیف جهان غرب همزمان دانست.

 

تلاش برای ورود به بازار ایران 

به گزارش بی بی سی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌گوید توسعه شبکه حمل و نقل این کشور در مسیرهای شرق و شمال-جنوب فرصت‌های تازه‌ای را برای ورود به بازارهایی مانند ایران باز می‌کند.

پوتین گفت که اکثریت قابل توجهی از کشورهای آسیا-اقیانوسیه «منطق مخرب» تحریم‌های غرب را قابل قبول نمی‌دانند و افزود «روابط تجاری بر اساس منافع دوجانبه، همکاری و فرصت‌های اقتصادی بیشتر به نفع شهروندان بنا می‌شود».

پوتین گفت که روسیه با استفاده از «امتیازات رقابتی طبیعی» خود، به افزایش توان حمل و نقلش ادامه می‌دهد، شبکه جاده‌ای و ریلی خود را گسترش می‌دهد و ظرفیت پایانه‌های دریایی خود را بالا می‌برد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به مسیرهای شرقی و دالان حمل و نقل شمال-جنوب و بنادر دریای سیاه به عنوان سه راهکار اصلی توسعه تجارت روسیه اشاره کرد و گفت این مسیرها «فرصت‌های تازه‌ای برای شرکت‌‌های روسی فراهم می‌کند تا وارد بازارهای ایران، هند، خاورمیانه و کشورهای آفریقایی شوند و البته مسیر برعکس برای این کشورها».

پوتین پیش‌بینی کرد که حجم کل حمل و نقل کالا در این سه مسیر اصلی تا سال ۲۰۳۰ میلادی تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کند.

ولادیمیر پوتین قرار است در حاشیه نشست اقتصادی شرق با شمار قابل توجهی از رهبران کشورهای شرق آسیا دیدار کند.

روسیه و چین، اراده خود برای تشکیل یک بلوک از کشورهای شرق در برابر «جهان غرب» را پنهان نمی‌کنند.


 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    درود براقای پوتین مردبزرگ وقابل احترام چراکه تسلیم جنایتکاران غرب وامریکای ملعون نشد غرب وامریکا ازهمین طریق جنایتهای بسیاری رادردنیا انجام دادن ودهه ها این جنایت ها ادامه داشت اکنون چهره خبیث امریکا وهمدست حلقه به گوش غرب شیطان برای عالم به لطف وعظمت وظلم ستیزی جمهوری اسلامی هم روشده وهم شکست خورده وادامه دارداین غرب نوکرومزدورامریکا دهه ها باخون بیگناهان خشت خشت کشورشان راساختند وارباب شیطان هم به همینگونه وکشورهای مظلوم راعقب ودرفقرنگه داشتند به لطف وعظمت خدای منان وکریم امروز رفته رفته هم رسواشدن وهم تاوان بایدپس بدن ودرود براقای پوتین که پوزاین فرزندان شیطان رابه خاک مالیدوبااقتدارجنایتکاران فریبکارغرب رازیرپاله کردواقعا قابل ستایش است این مردبزرگ وانشاالله ریشه ملعون خبیث این حلقه به گوشان غرب وامریکا نابودخواهدشد

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    این از عقب افتاده های ما هم متوهم تر است!

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    اگر دام هم باشد نه برای ایران بلکه سیاست پوتین گشایشی و در راستای منافع ایران و کشورهای فقیر هم هست که همکاری همه جانبه را می طلبد چون اروپا و امریکا ترجیح میدهنددر محدودیت ها و در کمال مواضع ضعف همچنان قلدر بازی در آورده و خود را تصمیم گیرنده نهایی در تمام شئونات اقتصادی بازرگانی دانسته و بعنوان نماد خودبرتربینی بسمت استبداد، سرقت اموال ضعفا روی آورند و حق وحقوق و منابع کشورهای دیگر و لو فقیر را به یغما برند.

  • مهرداد ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    متوجه شدید که ، اگه مخالفت کنید نه گندمی نه غلات دیگری هیچ چیز داده نمی شود ، پس برجامی نیز در کار نیست چون با اینکار روسیه در موضع ضعف قرار می گیرد

  • کوروش بزرگ ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    ما هم نباید اقتصاد و صادرات کشورمون ربا به هیچ اقتصاد خارجی گره بزنیم حالا چه امریکا باشد چه روس روسیاه مردم ما از تمام کشورها به نحوی زخم خوردن خوب و بد هم ندارد همشون از یک قماشن هر کدامشون فقط به فکر مردم و کشور خودشون هستند همین روسیه چرا قبلا از که با هم پاله ها ی خود درگیر شود اینقدر مشتاق تجارت با ما نبود یا امریکا حالا به نفت احتیاج داره اینجور برجام برجام میکند ما نباید ااصلا راه دور زدن تحریمها را به احدی یاد بدهیم یا کسی از بازارها یا کشورهای خرید نفت را در اختیار روسها یاهر کشور دیگه بدیم اینها اصلا قابل اعتماد نیستن فقط باید از هر فرصتی به نفع مردم و کشورمون بهربرداری کنیم با کسی تعارف نداشته باشیم حالا چه میخاد چین باشه چه روس چه امریکا

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    به لطف و برکت انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب نام کشور ایران همیشه در کنار کشورهای گرسنه و عقب مانده مثل کره شمالی و سوریه و ونزوئلا می آید نه در کنار کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مثل کره جنوبی و ژاپن و استرالیا و آلمان و خیلی از کشورهای آزاد و مرفه جهان و حتی در منطقه خودمان مثل عربستان و ترکیه و قطر و امارات و کویت و بحرین.

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    و اجازه نمیده ایران حتی یک بشکه نفت هم بفروشه

  • ساسان ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    کشورهای غیرنرمال همانند ایران؟؟؟!!!
    چه کسی همچین غلط ابلهانه ای کرده؟
    تو چطور اینقدر بی پروا و جسور و پررو شدی ؟
    لابد فکر کردی که از طرف ارباباتون حمایت میشید؟
    این غلطهای بیشرمانه و خائنانه قطعنا طومار کثیف و منفورتان رو بزودی جمع کرده و این الفاظ خائنانه بلای جان بی مقدارتان خواهد شد. مرصاد نزدیک ونزدیکتر می‌شود.

  • روح الله ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    روباه شیاد

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    متاسفانه ما مستعره روسیه نیسیم بلکه از اقمار روسیه شدیم

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    پناه برخدا ازشیاطین شرق و غرب حقه بازدغل باز

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    منفعت کشور ما به خود ما مربوط است امریکا وغرب اگر با ما بسازند با انها خواهیم ساخت ما به فکر منفعت مردم کشورمان هستیم البته صادقانه هر چند در سیاست صادق بودن فقط یک وا ژه است وباید سرد وسنگ بود فقط مردم نجیبب ایران مهم هستند

  • شادکام ارسالی در
    جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

    شاید وقایع پیش رو بتواند فرصت برای ایران محسوب شود , اگر وادادگی در برخورد با اروپا در دستور مسئولین نباشد , همین اروپایی ها در اوج درگیری ملت ایران با کرونا در کمال بی شرفی و رذالت حتی برای دریافت واکسن با ما آن برخورد را داشتند , آنها عادشان است و از این شیوه عملکرد بسیار بهره برده اند , در زمان نیاز بی نهایت التماس کرده و چنان از انسان دوستی طرفشان تعریف و تمجدید میکنند و اشک تمساح میریزند که دل طرفشان کباب میشود و در زمان سلطه در نهایت پستی با همان طرف برخورد میکنند , امید واریم در زمستان امسال اشک تمساح آنها در دولتمردان ما اثر نداشته باشد و از این اهرم برای رسیدن به خواسته های به حق ملت ایران , طلب ها , رفع تحریمها و سابر موارد استفاده کنند ,,,, انشاله که فرصت سوزی در دستور کار نباشد " حضرعلی علیه السلام میفرماید: با افراد مغرور مانند خودشان با آنها رفتار کنید " ,
    پوتین آنها را خوب شناخته چرا که حافظه تاریخی خود را فراموش نکرده و برخورد نازی های آلمانی را با مردم خودش را در جنگ جهانی دوم فراموش نکرده , میداند طریقه برخورد با دشمن غربی مکار چگونه است , او میداند افعی اروپا را باید از سر بکشد نه از دم ..

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

    کامنت 0 یعنی اینکه نقطه نظرات مردم بسیار منفی برای این مقاله های آبکی ...جوری طراحی کردین مردم منفی ندن. پس صفر یعنی حداقل 500 منفی

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

    آقایان‌مراقب‌باشید‌دراین صفحه‌افراد‌
    تفرقه‌بنداز‌هم‌حضور‌دارند‌‌حواستان‌جمع
    باشد‌ان‌شاءالله‌تحلیل‌منطقی‌داشته‌باشید.
    تا‌اون‌ور‌آبی‌‌ها‌نتوانند‌به‌ریش‌مابخندند.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها