کد خبر: 573036
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۲۱:۲۶:۲۰
| |

پوتین:

گردش مالی چین و روسیه به ۲۰۰میلیارد دلار خواهد رسید

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه مجمع اقتصادی شرق در دیدار با مقام ارشد چین از افزایش تجارت میان دو کشور خبر داد و گفت، تجارت دوجانبه مسکو و پکن به زودی به ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

گردش مالی چین و روسیه به ۲۰۰میلیارد دلار خواهد رسید
کد خبر: 573036
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۲۱:۲۶:۲۰

پوتین روز چهارشنبه در دیدار با لی ژانشو رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین، در حاشیه مجمع اقتصادی شرق در ولادیوستوک تصریح کرد: همکاری راهبردی دو کشور با موفقیت در حال توسعه است.

به گزارش ایرنا، به نقل از آناتولی، وی گفت: تجارت در حال رشد روسیه و چین سال گذشته با ۳۶درصد افزایش به ۱۴۰ میلیارد دلار رسید. امیدواریم گردش مالی تجارت دو کشور به زودی به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.

پوتین افزود، انتظار دارد در نشست آتی سازمان همکاری شانگهای که در ۱۵ تا ۱۶ سپتامبر (۲۴ و ۲۵ شهریور) در سمرقند ازبکستان برگزار می‌شود، با رئیس جمهور چین دیدار کند.

پوتین چندی پیش در مقاله‌ای اعلام کرد، مسکو و پکن حجم پرداخت‌ها با ارزهای ملی خود را افزایش خواهند داد و ساز و کاری را بوجود آورده‌اند که امکان کاهش حداکثری تاثیر منفی تحریم‌های یکجانبه را فراهم کرده است.

وی در این مقاله که در پورتال اخبار رسمی روسیه در پایگاه اینترنتی ویژه کاخ کرملین منتشر شد، یادآور شد که در سال ۲۰۲۱ میلادی حجم مبادلات بازرگانی روسیه و چین، بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت و از ۱۴۰ میلیارد دلار فراتر رفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها