کد خبر: 573602
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۱۶:۴۶:۱۵
| |

سرعت ذخیره سازی گاز در اتحادیه اروپا کاهش یافت

اتحادیه اروپا به دنبال قطعی صادرات گاز از خط لوله نورد استریم 1، دفعات پمپاژ گاز به تاسیسات ذخیره سازی زیرزمینی را کاهش داد.

سرعت ذخیره سازی گاز در اتحادیه اروپا کاهش یافت
کد خبر: 573602
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۱۶:۴۶:۱۵

انجمن اپراتورهای گاز اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر نرخ پمپاژ گاز به مخازن زیرزمینی را ۱۳.۵ درصد به صورت ماهانه کاهش داد.

​به گزارش فارس، به نقل از روسیا الیوم، در حال حاضر، نرخ پمپاژ ۳۲ صدم واحد در روز در حال رشد است، در حالی که در ماه اوت ۰.۳۷ واحد درصد افزایش یافته است که طی آن برخی کشورها به برداشت خالص گاز از مخازن زیرزمینی ادامه می‌دهند.

در مجموع، در حال حاضر ۹۰ میلیارد متر مکعب گاز در انبارهای زیرزمینی اروپا وجود دارد. کل ذخیره سازی ۸۳.۲۷ درصد بوده که ۰.۲۸ درصد در روز افزایش داشته است.

در پایان ماه اوت، هدف اتحادیه اروپا  در پر کردن مخازن زیرزمینی تا ۸۰٪ از ظرفیت کل آنها محقق شد.

 از ابتدای پاییز، از سوی برخی کشورهای اتحادیه اروپا در برخی روزها گاز بیشتری  از زیرزمین به نسبت آنچه که به آن پمپاژ می‌شود،کشیده شده است. از جمله این کشورها می توان به بلژیک، دانمارک و لهستان اشاره کرد.

فصل نیاز به وسایل گرمایشی در کشورهای اتحادیه اروپا معمولا از اواسط اکتبر(اواخر مهر ماه) شروع می‌شود، اما فقط در سال گذشته از نوامبر(اوایل آبان) شروع شد.

طبق گزارش کمیسیاریای اروپا در تابستان، مخازن زیرزمینی معمولاً ۲۵ تا ۳۰ درصد گاز مصرفی اروپا را در زمستان تأمین می‌کنند.

روسیه چند روزی است که به علت مشکلات فنی ارسال گاز از طریق خط لوله نورد استریم یک به اروپا را کاهش داده و در جدیدترین اقدام ۲۰ درصد باقی مانده ارسالی را نیز متوقف کرد.

پس از اینکه روسیه اعلام کرد که فعلا جریان گاز در یکی از خطوط اصلی انتقالی به اروپا برقرار نخواهد شد، قیمت گاز در اروپا در معاملات، بالا رفت. قیمت گاز در اروپا از ابتدای سال جاری تاکنون  چهار برابر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها