کد خبر: 573335
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۰۹:۴۴:۵۲
| |

طرح تعیین سقف برای سوخت روسیه شکست خورده است؟

طرح تعیین سقف قیمت برای سوخت روسیه که توسط سران اتحادیه اروچا مطرح شده بود حالا با مشکلاتی مواجه شده است و به احتمال زیاد با شکست رو به رو خواهد شد.

طرح تعیین سقف برای سوخت روسیه شکست خورده است؟
کد خبر: 573335
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۰۹:۴۴:۵۲

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا چهارشنبه گذشته به خبرنگاران گفت: ما سقف قیمت برای گاز روسیه را پیشنهاد خواهیم کرد. ما باید درآمدهای روسیه که پوتین از آنها برای تامین مالی جنگ در اوکراین استفاده می کند را کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا، اما گویا طرح تعیین سقف قیمت برای سوخت روسیه چندان مورد توجه اعضای اتحادیه اروچا قرار نگرفته است. از این اتحادیه خبرهایی به گوش می رسد که برخی کشورها مانند مجارستان و ایتالیا چندان موافق اجرای این طرح نیستند.

پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان دراینباره گفت: اگر سقف قیمت تنها برای گاز روسیه اعمال شود، روشن است که به قطع فوری عرضه گاز از سوی روسیه منتهی خواهد شد.

دستکم ۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا شامل ایتالیا، یونان و لهستان با تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه به دلیل واهمه از تلافی مسکو و متوقف شدن کامل عرضه گاز به کل این منطقه، مخالف هستند.

نیکُس تسافوس، مشاور انرژی نخست وزیر یونان در اظهارنظری درباره طرح سقف قیمت برای گاز روسیه، به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: روس‌ها احتمالا در برابر چنین اقدامی تلافی خواهند کرد.

روبرتو سینگولانی، وزیر گذار انرژی ایتالیا به فایننشیال تایمز گفت: ایتالیا به نوبه خود سقف قیمت کلی برای بازار گاز را ترجیح می‌دهد.

اما کشورهایی شامل هلند در این خصوص ابراز تردید کردند. وزیر صنایع سنگین هلند به خبرنگاران گفت: نمیتوانم بگویم حمایت گسترده‌ای از سقف قیمت برای کل بازار گاز وجود داشت.

کمیسیون اروپا هشدار داد تعیین سقف قیمت برای گاز طبیعی مایع (ال ان جی) در اروپا ممکن است باعث شود محموله‌های ال ان جی به مناطق دیگری تغییر مسیر پیدا کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز چهارشنبه در اظهاراتی که در یک مجمع اقتصادی در شهر ولادی‌وستوک داشت، تهدید کرد اگر سقف قیمتی تعیین شود، روسیه عرضه نفت و گاز را متوقف خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها