کد خبر: 573162
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۹:۰۵:۴۲
| |

خطر توقف تولید و تعطیلی، ارمغان بحران انرژی برای صنایع غذایی اروپا

بحران انرژی در اتحادیه اروپا، گریبان شرکت های تولید کننده مواد غذایی را نیز گرفته است تا جایی که برخی از این شرکت ها با احتمال خطر تعطیلی و توقف خط تولید روبه رو هستند.

خطر توقف تولید و تعطیلی، ارمغان بحران انرژی برای صنایع غذایی اروپا
کد خبر: 573162
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۹:۰۵:۴۲

شرکت های کشاورزی و غذایی اتحادیه اروپا برای حفظ فعالیت در میانه اوج گرفتن بحران انرژی تلاش می کنند، اما برخی با احتمال تعطیلی و اخراج کارکنان مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، از شبکه خبری یوراکتیو (euractiv)، هزینه های تولید بخش کشاورزی – غذایی اتحادیه اروپا که با افزایش بهای گاز طبیعی، کود، برق و بسته بندی دست به گریبان است و یکی از بدترین خشکسالی ها در برهه اخیر را تجربه می کند، طی سال گذشته رشد داشته است.

در همین حال، بیانیه مشترک کنفدراسیون صنعت غذایی اتحادیه اروپا (FoodDrinkEurope)، انجمن کشاورزان اتحادیه اروپا (COPA-COGECA) و انجمن پردازندگان غذای اتحادیه اروپا که روز پنجشنبه منتشر شد، حاکی است افزایش قیمت ها به مثابه آن است که برخی شرکت های غذایی و تولید کننده نوشیدنی در این اتحادیه به کاهش فعالیت در زمان اوج بحران انرژی رو آورده اند، امری که خطر تعطیلی برخی از این شرکت ها را به همراه دارد.

دیرک جاکوبز مدیر کنفدراسیون صنعت غذایی اتحادیه اروپا گفت: مسلما هنوز برای تعطیلی کامل، زود است، اما می شنویم که برخی شرکت ها در جریان زمان اوج مصرف انرژِی، فعالیت خود را متوقف می کنند.

وی افزود: چنانچه این وضعیت بی ثبات ادامه یابد، فشار بیشتری بر شرکت ها به منظور اخراج کارکنان و کاهش فعالیت و در شرایط بدتر حتی توقف کامل کسب و کار اعمال می شود.

براساس این گزارش، ۴ شرکت از هر ۱۰ شرکت تولید کننده مواد غذایی در بلژیک با خطر ورشکستگی در صورت ضربه اقتصادی دیگر روبه رو هستند.

نهادهای یاد شده هشدار دادند که این معضل می تواند بر کل اکوسیستم کشاورزی – غذایی تاثیرات مخربی داشته باشد و اثرات طولانی مدت آن تا سال ۲۰۲۳ احساس شود.

در آستانه جلسه شورای فوق العاده انرژی که فردا (جمعه) برگزار می شود و همچنین سخنرانی سالانه اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در هفته آینده، انجمن های یاد شده از سیاستگذاران خواستند موضوع مربوط به مواد غذایی را در سرلوحه و مرکز بحث های خود قرار دهند.

همچنین در این بیانیه مشترک از کمیسیون اروپا خواسته شده است از کشورهای عضو برای کاهش بهای انرژی و افزایش نقدینگی در بازارهای انرژی حمایت کند و بر لزوم تنوع بخشیدن به عرضه انرژی، تقویت تولید انرژی پایدار  و حمایت از رقابت پذیری اوپراتورها تاکید ورزد.

بعلاوه، این سازمان ها خواستار نظارت بیشتر اتحادیه اروپا از طرح سهمیه بندی گاز کشورهای عضو شدند تا اطمینان حاصل شود که به بخش کشاورزی – غذایی اولویت داده می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها